REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH2016: Przemysł mleczarski – branża ma sposób na kryzys i perspektywy na przyszłość – pełna relacja

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-10-2016, 14:45
FRSiH2016: Przemysł mleczarski – branża ma sposób na kryzys i perspektywy na przyszłość – pełna relacja
fot.PTWP

Podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu w czasie debaty poświęconej branży mleczarskiej zaproszeni goście rozmawiali o kryzysie, z którym sektor zmaga się od dwóch lat, a także o współpracy z sieciami handlowymi i znaczeniu siły marek. Sporo uwagi poświęcono także polityce rolnej Komisji Europejskiej.

REKLAMA

Pierwszym tematem omówionym przez panelistów był kryzys w branży mleczarskiej. Przewrotnie okazał się, że uczestnicy go nie ostrzegli. - Jestem w komfortowej sytuacji, że przez ostanie kilka lat ani razu nie użyłem słowa kryzys. Jest to bardzo dobra zasłona, używana nie tylko w Polsce. Gdy byłem niedawno w Niemczech, słowo kryzys było odmieniane przez wszystkie przypadki. Mocno go nadużywano – mówił Jacek Migrała, dyrektor generalny Zott Polska. Wspomniał, że 2-3 lata temu, podczas pewnej dyskusji także była mowa o kryzysie, ale dobrze pamięta, że wówczas cena mleka na rynku spotowym wynosiła 2,05 zł. - Wówczas ja, jako przetwórca, miałem duży kłopot. Dwa lata później, gdy cena oscylowała około złotówki, to znowu mówiło się o kryzysie. Teraz cena mleka mleka na pewno przekroczyła cenę opłacalności – zwrócił uwagę dyrektor Zott.

Patrząc od strony producenckiej oczywiście są kategorie, które mają spadki. To normalne. - Walczymy z tym przy pomocy komunikacji społecznej, skutecznie dodam. Z drugiej strony takie spadki zmuszają firmy do innych aktywności. Gdy spada konsumpcja przykładowo jogurtu truskawkowego, to rośnie naturalnego. Analizując ileś kategorii, połowa spada, kilka jest stabilnych, a druga połowa wykazuje wzrosty – wyjaśniał przedstawiciel Zott. Kontynuując temat kryzysu mówił, że podczas Forum dowiedział się o dwóch dużych inwestycjach liczonych w milionach euro. - Usłyszałem rozmowę o szukaniu mleka, którego zaczyna brakować. Jakoś nie pasuje mi to do słowa kryzys. Podtrzymuję, że mówienie o kryzysie jest mówieniem o micie – uważa Jacek Migrała. Dodał, że branża uwielbia mówić o kryzysie, ale jest on mocno przesadzony.

Z kolei zdaniem Bogdana Woźniaka, wiceprezesa Spółdzielni Dostawców Mleka z Wielunia, aby mówić o kryzysie, trzeba go najpierw zdefiniować. - Jest kilka definicji czym jest kryzys jako taki, często jest to naturalny element cyklu koniunkturalnego. Natomiast niezależnie od wszystkiego, polska branża mleczarska radzi sobie od 20 paru lat – konkludował Bogdan Woźniak. Odniósł się także do programu 500+. - Obserwacje nie potwierdzają wpływu tego programu na sektor mleczny, ale inne badania wskazuję, że pieniądze w tego źródła są wydatkowane na inne cele – dodał.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Bogdan Woźniak 25-10-2016, 14:06:
Mała korekta do tekstu. W mojej wypowiedzi użyłem słowa ,,commodities", a nie ,,communities" .

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 835) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH