REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Fundusz Promocji Mleka jest potrzebny, ale wymaga zmian

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-04-2016, 10:02
Fundusz Promocji Mleka jest potrzebny, ale wymaga zmian
Grzegorz Grzeszkowiak, prezes SM Gostyń

Fundusz Promocji Mleka jest potrzebny. Nasza spółdzielnia uzyskuje z niego m.in. dofinansowanie do różnych imprez targowych, czy do organizowanego przez nas Gostyńskiego Dnia Mleka - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Grzegorz Grzeszkowiak, prezes SM Gostyń.

REKLAMA

W jego ocenie, Fundusz powinien być umieszczony przy Krajowym Związku Spółdzielni Mleczarskich. - Pamiętajmy, że to przetwórcy płacą na ten fundusz pieniądze. Ponadto, w komisji zarządzającej, powinni zasiadać przedstawiciele przetwórców, a nie producentów. Wówczas te środki byłyby lepiej wykorzystane – uważa Grzegorz Grzeszkowiak.

Zgodnie z planem budżetowym Funduszu Promocji Mleka w roku 2016 wpływy mają wynieść 10, 5 milionów złotych.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Arkadiusz Cyman 12-04-2016, 12:29:
Ulokowanie Funduszu Promocji Mleka przy KZSM niewiele zmieni w skuteczności wydatkowania tych środków. Być może mniej pieniędzy trafi do organizacji zrzeszających rolników, a więcej do przetwórców, ale... gdy patrzę np. na organizowane przez KZSM targi Mleko-Expo wcale nie mam przekonania, że tak będzie lepiej. Można zresztą zapytać, dlaczego KZSM a nie PIM albo ZPPM?

Moim zdaniem ciało decyzyjne powinno nadal funkcjonować w obecnym umocowaniu, natomiast całkowicie zmienić należy filozofię konstruowania jego składu. Nie są w nim niezbędni przedstawiciele organizacji rolników i mleczarzy (i konkurencja między nimi o dostęp do środków z FPM), a fachowcy w dziedzinie marketingu, PR, mediów, etc. Nie trzeba się znać na procesie wytwarzania sera ani na zasadach karmienia bydła, żeby zaprojektować skuteczną kampanię promocyjną. W drugą stronę to niestety nie działa.

I jeszcze jedna kwestia. Budżet w wysokości 10 mln zł to zbyt mały tort, aby dzielić go na kilkanaście czy kilkadziesiąt projektów. Za tę kwotę można myśleć o jednej, dwóch sensownych kampaniach rocznie. One mają szansę istotnie wpłynąć na postawy i decyzje konsumentów, a nie jedynie poprawić samopoczucie prezesów. Z całym szacunkiem - organizacja Gostyńskiego Dnia Mleka czy podobnych imprez w miejscowościach, w których działają mleczarnie, nie zmieni nic w sytuacji na rynku.
  • LWL. 09-04-2016, 15:53:
Panie Prezesie na fundusz płacą rolnicy, a nie przetwórcy. Przetwórcy są tylko kasjerem. Czasami robią to też spółdzielnie z pieniędzy też członków spółdzielni, a więc rolników.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH