Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Fundusz Promocji Mleka źle wydaje pieniądze?

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-02-2014, 13:00
Fundusz Promocji Mleka źle wydaje pieniądze?
Krzysztof Jankowski, prezes Jogo /fot.żelaznastudio

- Uważam, że Fundusz Promocji Mleka działa źle i nie przynosi żadnych, albo prawie żadnych efektów. Nie zajmuje się promowaniem konsumpcji mleka, a pieniądze są nieprawidłowo wydawane - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Krzysztof Jankowski, prezes Łódzkiej Spółdzielni Mleczarskiej Jogo.

Mam wiele uwag do samej formy podziału zgromadzonych tam środków. Mam uwagi nie do osób tam zasiadających, ale do sposobu wydawania pieniędzy - mówi Krzysztof Jankowski. - Uważam, że pieniądze są wydawane nieprawidłowo, a środki są wydawane na cele, które nie przynoszą żadnego efektu wpływającego na realne zwiększenie konsumpcji mleka. Aby nie być gołosłownym - jak zwiększyło się spożycie mleka w naszym kraju po wyjeździe panów z Federacji Hodowców Bydła Mlecznego do Szwajcarii za pieniądze z FPM, albo jaki wzrost spożycia przyniosły organizowane za pieniądze z funduszu wystawy zwierząt hodowlanych, co kosztuje kilkaset tysięcy złotych rocznie - mówi prezes Jankowski.

- Zupełnie niezrozumiałe jest dla mnie, że co roku 800 tysięcy złotych jest wydawane z Funduszu Promocji Mleka na drukowanie i kolportaż pisma pt. Hodowla i chów bydła. Finansowanie pisma dla wybranych nie jest promocją mleka w społeczeństwie - podkreśla.

Zaznacza, iż nie występuje przeciwko hodowli bydła, ani przeciwko wystawom, ale niech będzie to robione z innych pieniędzy. FPM powstał po to, aby promować produkty mleczarskie i ma służyć promocji mleka. Aby Polacy wiedzieli, dlaczego warto spożywać mleko.

Jego zdaniem, jeśli FPM ma nadal funkcjonować, to może warto z niego zrezygnować. - Jeśli sami nie umiemy się porozumieć i zrobić zadowalającej wszystkich kampanii, możemy zwrócić się do jakiejś organizacji cieszącej się powszechnym autorytetem, np. Caritas i tą drogą przekazać produkty mleczarskie przekazać dzieciom. Przysłużyłoby się to promocji i pomogłoby dzieciakom. Uważam, że wielu ludzi poparłoby ten pomysł - mówi Krzysztof Jankowski.

Podobnego zdania jest dr Stefan Bartela, prezes Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu. W jego opinii, Fundusz Promocji Mleka promuje tematy nie związane z konsumpcją mleka. - Fundusz Promocji Mleczarstwa miał nauczyć inne branże jak promować swoje produkty. Na podstawie jego doświadczeń powstały wszystkie obecne fundusze promocji. Tymczasem istniejący obecnie Fundusz Promocji Mleka nie spełnia swojej roli - powiedział Stefan Bartela podczas spotkania w Krajowym Związku Spółdzielni Mleczarskich. Uważa, że w komisji zarządzającej powinni zasiadać ci, którzy wpłacają do funduszu pieniądze.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH