Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Fundusze promocji poróżniły branże

Fundusze promocji, w tym Fundusz Promocji Mleka, miały wspierać poszczególne branże, miały wymusić współpracę, a poróżniły nas – powiedział Edmund Borawski, prezes Mlekpolu podczas spotkania ministra rolnictwa z branżą mleczarską w siedzibie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich 27. lutego br.

Fundusze promocji poróżniły branże
Edmund Borawski, prezes Mlekpolu /fot. PTWP

Jego zdaniem fundusze promocji są nie efektywne. - Bez właściwej promocji nie zwiększymy spożycia mleka. Moim zdaniem większe wsparcie powinno być skierowane do dużych producentów, aby mogliby brać udział w dużych, międzynarodowych imprezach targowych. Jeśli największe mleczarnie będą mogły zwiększyć eksport, na rynku lokalnym będzie więcej miejsca dla mniejszych przetwórców – argumentował prezes Mlekpolu.

Prezes Borawski podkreślił, że zbyt mało dba się o rynek wewnętrzny. Postulował zwiększenie programu dostarczania mleka dzieciom w szkołach z trzech do pięciu dni w tygodniu. - FMP powinien w większym stopniu finansować działania na rynku krajowym i zewnętrznym – dodał.

 Odniósł się do tego Jan Krzysztof Ardanowski. Zauważył, że ministerstwo nie ma żadnego wpływu na to jak są rozdysponowane środki z funduszy promocji. - Przypominam, że to Komisje Zarządzające, które składają się z przedstawicieli rolników i przetwórców zarządzają zgromadzonymi środkami. Sami zarządzacie tymi pieniędzmi. Od lat obserwuje jak są wydawane i to woła o pomstę do nieba. Skala patologii jest ogromna – podkreślił minister Ardanowski. Przytoczył przykład, gdy delegacja pojechała zapoznać się z lokalnym rynkiem wołowiny do Brazylii w czasie zakończenia karnawału w Rio. Wymienił także inne przykłady.

- Czekam na propozycje. Mogę wprowadzić nowe rozwiązania legislacyjne – możemy w ogóle zlikwidować fundusze promocji, możemy zmienić sposób zarządzania nimi – czekam na propozycje – mówił minister Ardanowski.

Zauważył także, że żadna promocja nie skłoni ludzi aby więcej jedli. - Branża mleczarska chce aby Polacy jedli więcej mleka, branża mięsna aby zwiększyć spożycie mięsa, a ostatnio byli u mnie piekarze, którzy chcieli działań, aby skłonić ludzi do jedzenia więcej chleba. Nikt nie będzie jadł więcej niż może – zauważył Jan Krzysztof Ardanowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

fundusze promocji RSS ALERT    /    Fundusz Promocji Mleka RSS ALERT    /    Edmund Borawski RSS ALERT    /    Jan Krzysztof Ardanowski RSS ALERT    /    KZSM RSS ALERT    /    promocja mleka RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • qw 2019-03-01 10:20:19
    Pan Minister zdaje się, że zapomniał skąd biorą się środki na FP. Przypominamy - nie są to pieniądze budżetowe, więc nic mu do tego jak są wydawane. KOWR tylko je administruje
    • A 2019-03-05 20:29:30
      Wie skąd się biorą... mówił o tym.
  • Hodowca 2019-03-01 14:18:23
    Ale to minister wskazał dwuch panów z ręki bo organizację nie mogły się dogadać i to tych dwuch szkodników razem z panią z PIM psuje cały fundusz
  • jan 2019-03-04 12:26:39
    te fundusze dawno już powinny być zlikwidowane ,nie byłoby tej patologii zwiiiiiiiazanej z nimi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.115.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.