Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hochland przechodzi na pasze bez GMO

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 25-05-2017, 11:36
Hochland przechodzi na pasze bez GMO
Peter Knauer /fot.Hochland

Od 1 kwietnia tego roku kupujemy tylko mleko od gospodarstw, gdzie krowy są karmione wyłącznie paszami wolnymi od GMO – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Peter Knauer, dyrektor generalny Hochland Polska.

Podkreśla, że jest to wynik wielomiesięcznej partnerskiej współpracy z rolnikami. Hochland ma ponad 650 dostawców mleka – więc było to rzeczywiście ambitne przedsięwzięcie. - Ale my na tym nie poprzestaniemy. Będziemy, jako firma, przechodzić odpowiednią niezależną certyfikację – i oczywiście związane z tym regularne audyty, aby uzyskać status producenta nieużywającego technik genetycznych – mówi Peter Knauer.

 Zapytany czy konsumenci docenią taki krok, stwierdził, że dzisiaj jedynie mała część konsumentów traktuje to jako benefit, za który warto zapłacić więcej. W jego opinii, w obszarze tego tematu przed całą branżą jest sporo pracy, aby naświetlić konsumentowi temat genetycznej modyfikacji w procesie produkcji żywności, w sposób wyważony, bez gloryfikacji i demonizacji. - Dobry przykład takiego wyważonego i rozsądnego omówienia tematu można znaleźć między innymi na stronie internetowej OSM Piątnica, pioniera wykorzystania i deklarowania mleka bez GMO na polskim rynku – mówi prezes Hochland Polska.

Dostrzega także koszty całej operacji. - Na koszt przejścia na pasze bez GMO składa się kilka elementów. U rolnika powstaje dodatkowy koszt w związku z wyższymi kosztami na niektóre składniki pasz, tutaj dużą rolę odgrywa struktura i własna baza paszowa. Najbardziej dotkliwa jest wysoka cena i dostępności pasz sojowych bez GMO – mówi prezes Knauer.

Zwraca uwagę, że druga część kosztów powstaje u producenta. Są to z jednej strony koszty stuprocentowej segregacji surowców bez i z GMO w całym łańcuchu logistyki i produkcji, a z drugiej koszty audytów i certyfikacji oraz komunikacji. - No i są jeszcze koszty wsparcia naszych partnerów rolników przy przejściu na produkcję mleka bez użycia technik genetycznych. W sumie to nie jest mała kwota – ocenia Peter Knauer.

Hochland Polska należy do Grupy Hochland, której centrala - spółka Hochland SE, mieści się w Heimenkirch w Niemczech, zatrudnia około 4200 pracowników w kilku państwach, osiąga łączny obrót na poziomie ponad 1 mld Euro rocznie. Do portfela marek dostępnych w Polsce należą najpopularniejsze sery - Hochland, Almette, Valbon.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • observator 09-06-2017, 13:19:
to jest robienie wody z mózgów biednych konsumentów. W żadnym produkcie nawet w przypadku krów karmionych paszami GMO w mleku czy w serze nie ma GMO!!!! Biedni, naiwni konsumenci tylko więcej zapłacą za taki sam produkt. Totalna ściema!!!
  • obserwator 01-06-2017, 09:06:
W waszych serkach nic sie nie zmieni! Czy krowa zjada dziennie 50-60 kg soji? Max 2kg, pozostałe to kiszonka z kukurydzy, trawy, siano, okopowe, sruty zbozowe i woda.
To wszystko po strawieniu się w ogromnych żołądkach jest sustratem do produkcji mleka. Te 2kg soji jaki ma wpływ na mleko? A pozostałe składniki dawki?
A może w końcu z mleka zabierze się wspaniałe dodatki ? Ile jest mleka w mleku?
Dlaczego nie jest ono takie w sklepie jak u rolnika, tylko ciągle czymś wzbogacane? Współczuć tylko rolnikom, bo za swoją harówkę płaci się im tylko tyle, żeby mogli jakoś przeżyć, a skupujący coraz większe wymagania.
  • daesh 26-05-2017, 07:59:
jakie brawo - firma chce poprawić wyniki, przyznaje się do błędu - ale to tylko oznacza że cały czas produkty Hochlanda były robione na mleku od krów karmionych GMO. Czyli kolejny truciciel stara się o pozytywne relacje z klientem który do tej pory kupował plastikowe kwadratowe serki

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 875) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.