Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Japonia wprowadza świadectwa zdrowia dla importowanych produktów mlecznych

Główny Lekarz Weterynarii poinformował, że w dniu 7 września 2017 r. ustalono świadectwo dla mleka i produktów mleczarskich eksportowanych do Japonii. Kraj ten przyjął niedawno nowe wymagania regulujące eksport mleka i produktów mleczarskich. Przepisy wejdą w życie z dniem 1 listopada 2017 r.

Japonia wprowadza świadectwa zdrowia dla importowanych produktów mlecznych
Fot. Fotolia

Do tej pory wysyłki produktów mleczarskich z Polski nie były zaopatrywane w świadectwo zdrowia.

Jak podało Biuro Polskiej Izby Mleka surowe mleko i produkty mleczarskie przybywające do Japonii od 1 listopada 2017 r., w tym także produkty, które opuściły kraj wywozu przed 1 listopada 2017 r. będą musiały posiadać świadectwo zdrowia wystawione przez właściwy organ kraju wywozu.

Japonia odczuwa niedobory w produkcji mleczarskiej. Do 2011 roku w tym kraju produkcja mleka spadała. Bezpośrednią tego przyczyną było wprowadzenie przez rząd japoński programu, który miał ograniczyć nadwyżki produkcji, związane ze spadkiem konsumpcji mleka.

Unia Europejska już obecnie jest czwartym największym eksporterem żywności do Japonii, ale – zdaniem Brukseli – wkrótce staniemy się najważniejszym partnerem handlowym Kraju Kwitnącej Wiśni, sprzedając mu wieprzowinę, wino, ser i napoje spirytusowe. Wszystko dzięki umowie o wolnym handlu. Przygotowanie tego traktatu zajęło UE i Japonii 18 rund negocjacji i cztery lata, ale wreszcie na początku lipca przywódcy poinformowali, że osiągnęli „polityczne porozumienie" i umowa powinna wejść w życie na początku 2019 r.

Obecnie hodowle bydła mlecznego w Japonii zostały odbudowane i produkcja mleka w latach 2011-2013 była stabilna (oscyluje na poziomie 7,5 - 7,6 mln ton), ale braki nadal występują. Są one uzupełniane importem.

Japoński rynek mleka i przetworów mlecznych, chroniony jest wysokimi stawkami celnymi. Import części produktów przemysłu mleczarskiego do Japonii ograniczony jest również przez bariery pozataryfowe, głównie w postaci kwot importowych. Obecnie kwotami importowymi objęte są takie produkty jak masło, mleko w proszku oraz serwatka.

Japonia 80 proc. konsumowanego sera kupuje zagranicą. Jest ona drugim największym importerem serów na świecie (rocznie do Japonii sprowadzane jest ponad 220 tys. ton tego rodzaju produktów). 95 proc. importu stanowią sery naturalne. Ok. 50 proc. serów sprowadzanych jest z Australii, a 25 proc. z Nowej Zelandii. Ok. 5 proc. serów importowane jest z Niemiec, a 2,5 proc. - z Włoch, Danii i Holandii.

Z informacji uzyskanych od największych japońskich importerów przetworów mlecznych wynika, że jest zainteresowanie rynkiem polskim jako potencjalnym nowym źródłem dostaw produktów rolno-spożywczych do Japonii. Polska kojarzona jest jako kraj, który spełnia wszelkie standardy UE w zakresie produkcji rolno-spożywczej, a jednocześnie wciąż oferuje bardziej atrakcyjne ceny produktów rolnych niż kraje Europy Zachodniej. Produkcja polska nie jest niestety znana na rynku japońskim, stąd trudności z wejściem na ten rynek - zaznaczają analitycy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.55.186.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.