REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jogurtowa wojna w USA. Chobani przegrało w sądzie z General Mills i Dannon

  • Autor: nbcnews.com
  • Data: 02-02-2016, 13:36
Jogurtowa wojna w USA. Chobani przegrało w sądzie z General Mills i Dannon
Chobani musi wycofać reklamy jogurtów uderzające w konkurentów: firmy Dannon i General Mills. fot. shutterstock

Grecki producent Chobani musi wycofać z mediów reklamy sugerujące, że jogurty Dannon i General Mills są "niebezpieczne i szkodliwe" oraz zawierają groźne dla zdrowia substancje.

REKLAMA

Pozwy przeciwko Chobani do sądu federalnego w Nowym Jorku złożyły General Mills, producent jogurtu Yoplait Greek 100 i Dannon, amerykański oddział koncernu Danone, produkujący jogurty Light&Fit Greek.

W opublikowanych na początku stycznia spotach reklamowych Chobani kobieta wyrzuca pojemnik jogurtu Yoplait 100 do kosza mówiąc, że zawiera on sorbinian potasu wykorzystywany m.in. do dezynsekcji. Zdaniem General Mills reklama stwarza wrażenie, iż Yoplait nie dość, że jest produktem wyprodukowanym z pestycydów, to jest tak niebezpieczny dla zdrowia, że konsumenci powinni wyrzucić go do śmieci.

Dannon uzasadniał złożenie pozwu tym, że jego jogurt Light&Fit ukazano jako produkt zawierający chlor podobny do tego, który jest używany do czyszczenia basenów. Jednocześnie Chobani reklamowało swój konkurencyjny jogurt Simply 100 jako niezawierający chloru.

W uzasadnieniu wyroku sędzia David Hurd wskazał, że oba porównania są niewłaściwe. W jego opinii sorbinian potasu istotnie jest składnikiem Yoplait Greek 100, ale jego odmiana używana w przygotowywaniu posiłków tworzy związki chemiczne identyczne z naturalnymi, które występują w przyrodzie i są bezpieczne dla ludzi - po spożyciu rozpuszczają się w organizmie redukując do wody i dwutlenku węgla.

Orzeczenie było także korzystne dla firmy Dannon. Sąd uznał, że chlor występuje naturalnie w sukralozie, która jest jednym ze składników Light&Fit. Zdaniem sądu sukraloza to "związek chemiczny, którego bezpieczeństwo dla konsumentów zostało wielokrotnie potwierdzone w badaniach."

Oba skarżące koncerny przyjęły orzeczenie nowojorskiego sądu z zadowoleniem. - Wspieramy uczciwą i dynamiczną konkurencję między firmami, ale reklamy oparte na kłamstwach są szkodliwe i wprowadzają konsumentów w błąd - czytamy w komunikacie General Mills.

Peter McGuiness, dyrektor marketingu Chobani nie krył rozczarowania wyrokiem utrzymując, że krytyczne spoty jego firmy miały pozytywny wpływ na konsumentów. - Jesteśmy zobowiązani do kontynuowania tego tematu. To dobrze, że firmy takie jak General Mills zaczynają usuwać sztuczne składniki ze swoich produktów. Jeżeli możemy dostarczyć konsumentom więcej informacji sprawiając jednocześnie, że producenci będą dostarczać lepszej jakości jedzenie to każdy wygrywa - dodał.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Red 04-02-2016, 14:50:
Chobani to nie "grecki producent". To amerykańska firma produkująca jogurty greckie, a to duża różnica. A tak z innej beczki: receptury naszych produktów są o niebo zdrowsze niż tych amerykańskich...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 318) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 732 710)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH