Komisja przeznacza 18 mln euro na promocję nabiału na własnym rynku
Komisja Europejska zatwierdziła 13 programów promocji spożycia artykułów mleczarskich w 11 państwach członkowskich - wśród nich są dwa programy transnarodowe (brytyjsko-irlandzki i hiszpańsko-niemiecki) - informuje FAMMU/FAPA.
Łączny budżet tych trzyletnich na ogół instrumentów to 35,8 mln euro - w połowie współfinansowane są one przez Wspólnotę. Komisarz ds. Rolnictwa i Obszarów Wiejskich Mariann Fischer Boel uznała, że środki te będą dodatkowym bodźcem do obserwowanej poprawy sytuacji w sektorze.
Największe wsparcie otrzymali Francuzi - prawie 7 mln euro na 3 programy, a także Portugalczycy - 2,1 mln euro na jeden program i Holendrzy - ponad 2 mln euro na dwa programy.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!