REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Konsumenci podchodzą z dystansem do produktów funkcjonalnych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-01-2009, 12:34
Konsumenci podchodzą z dystansem do produktów funkcjonalnych

- W tej chwili konsumenci podchodzą z dystansem do produktów funkcjonalnych, ale zmienia się mentalność i świadomość odbiorców. Jest ona zdecydowanie wyższa w wielkich ośrodkach miejskich - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Barbara Maciejewska, z SM Sudowia.

REKLAMA

Spółdzielnia Mleczarska Sudowia z Suwałk pod koniec 2008 r. wprowadziła na rynek masło wzbogacone kwasami z grupy Omega 3. Od 2004 roku spółdzielnia sprzedaje mleko z tymi kwasami. - W tym momencie produkty z kwasami Omega3 nie sprzedają się na takim poziomie, na jakim byśmy chcieli, ale jesteśmy przekonani, że w niedalekiej perspektywie staną się one przebojem rynkowym. Wraz ze wzrostem dochodów, ludzie kupują coraz lepsze produkty - mówi Barbara Maciejewska.

Oferując mleko O! i Osełkę O! z Omegą 3, Sudowia wychodzi naprzeciw potrzebom człowieka w zakresie zdrowego odżywiania i zapobiegania przez to chorobom cywilizacyjnym. Potrzeby te są potwierczone zaleceniami ministrów zdrowia Unii Europejskiej w dokumencie "Promocja Zdrowego Serca, Europejski Consensus" z 2004 r.

Wielonienasycone, długołańcuchowe kwasy tłuszczowe z grupy Omega 3, szczególnie w kwasy określone symbolami DHA i EPA, wyraźnie obniżają ryzyko zawałów serca, korzystnie regulują poziom glicerydów, cholesterolu (LDL, HDL) przez co zmniejszają możliwość występowania zmian miażdżycowych. Kwasy te, łącznie z dodanymi witaminami, w znaczący sposób wzmacniają układ odpornościowy organizmu i spełniają funkcję tak zwanych wymiataczy wolnych rodników, bardzo szkodliwych dla zdrowia.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • JANIK 24-02-2009, 16:21:
Chciałam to masło kupić , ale nie wiem gdzie , w sklepie mówią , ze nie ma w hurtowni pozdrawiam Irena WROCŁAW
  • J.CH. 24-01-2009, 11:28:
Producenci podstawowych produktow takich jak, pieczywo, maslo,wedliny, przescigaja sie w pomyslach polepszania wartosci pro-zdrowotnych produktow. Ida za moda. Teraz mamy Omege-3 i 6 w produktach wysokoprzetworzonych takich jak w majonezach, wedlinie, pieczywie,mleku. Choc sa produkty w ktorych te kwasy wystepuja w sposob naturalny. Producenci dodajac sztucznie kwasy, zapominaja ze kazdy produkt wnosi do naszej diety jakas wartosc biologiczna. Choc produkty traca wiele wartosciowych skladnikow w procesie produkcji. Przesada nie jest wskazana w zadna strone. Wartosc produktu, to walory naturalne charakterystyczne dla danego produktu. Pro-zdrowotnosc to mininmalizowanie szkodliwosci chemii i konserwantow uzywanej w zywnosci i surowcach. Stosowanie dodatkow funkcjonalnych wzbogacajacych wartosc zywieniowa musi uwzgledniac fakt, ze nie samym pieczywem, mlekiem, czy wedllina czlowiek zyje. Dieta musi wiec uwzgledniac wiele czynnikow i odpowiadac na indywidualne potrzeby kazdego klienta.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH