Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci serów żółtych to w przede wszystkim kobiety

  • Autor: RW, portalspożywczy.pl
  • Data: 09-09-2010, 11:33
Konsumenci serów żółtych to w przede wszystkim kobiety

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że typowy konsument serów żółtych posiada wykształcenie średnie oraz dochód w przedziale 1001 - 2500 złotych. Konsumenci serów podpuszczkowych to w przede wszystkim kobiety (68,2 proc.).

Wielkość grupy osób kupujących sery podpuszczkowe wynosił w IV kwartale 2009 roku ponad 81,9%, odsetek osób nie wybierających produktów z tej kategorii nie przekracza 18%.

W strukturze zakupów gospodarstw domowych dominowały zakupy dokonywane raz w tygodniu (47,7%) oraz dwa - trzy razy w miesiącu (20,8%). Pod względem lokalizacji geograficznej, największa grupa konsumentów serów podpuszczkowych występuje w miastach 68,2%.

Wpływ wieku na wielkość grup konsumentów serów żółtych przejawił się w fakcie, że najwyższy udział w strukturze konsumentów dotyczy grupy wiekowej poniżej 30 lat (41,7%). Bardziej szczegółowa analiza struktury i wielkości spożycia serów żółtych w zależności od wieku respondentów wskazuje, że spożycie tradycyjnych gatunków (gouda, edamski, podlaski) wzrasta wraz z wiekiem osoby podejmującej decyzje zakupu.

W strukturze dystrybucji na rynku detalicznym serów podpuszczkowych najczęstszym miejscem dokonywania zakupów były sklepy spożywcze (ponad 49%). Wciąż znaczący udział kanałów tradycyjnych w strukturze zakupów serów podpuszczkowych należy łączyć z produktowym charakterem tego rynku i dominacją czynników ekonomicznych w hierarchii uwarunkowań wyboru serów podpuszczkowych. Jednocześnie warty podkreślenia jest wysoki łączny udział sieci supermarketów, hipermarketów i sklepów dyskontowych wynoszący 46,8%.

Najczęściej kupowany był ser na wagę w kawałku, co może być również wytłumaczeniem na popularność sklepów spożywczych w dystrybucji sera (43,8%). Na drugim miejscu pod względem rodzaju opakowania uplasował się ser pakowany w folię w kawałku (27,2%).


W strukturze rynku według gatunków największy udział posiada ser gouda (41,9%). Jest to najbardziej preferowany gatunek sera, jednocześnie najbardziej tradycyjny. Choć na rynku polskim obserwowany jest wzrost udziału nowych gatunków i rodzajów, to nie następuje to kosztem sera gouda. Równie tradycyjny i popularny jest ser edamski (17,2%).

Wysoki udział serów gouda i edamskiego to efekt wysokiej dystrybucji numerycznej, czyli dostępności we wszystkich rodzajach placówek detalicznych. Jednocześnie są to gatunki sera oceniany przez konsumentów jako najbardziej dostępny cenowo, a relacja ceny detalicznej sera gouda do innych gatunków serów jest najkorzystniejsza.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH