Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci serów żółtych to w przede wszystkim kobiety

  • Autor: RW, portalspożywczy.pl
  • Data: 09-09-2010, 11:33
Konsumenci serów żółtych to w przede wszystkim kobiety

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że typowy konsument serów żółtych posiada wykształcenie średnie oraz dochód w przedziale 1001 - 2500 złotych. Konsumenci serów podpuszczkowych to w przede wszystkim kobiety (68,2 proc.).

Wielkość grupy osób kupujących sery podpuszczkowe wynosił w IV kwartale 2009 roku ponad 81,9%, odsetek osób nie wybierających produktów z tej kategorii nie przekracza 18%.

W strukturze zakupów gospodarstw domowych dominowały zakupy dokonywane raz w tygodniu (47,7%) oraz dwa - trzy razy w miesiącu (20,8%). Pod względem lokalizacji geograficznej, największa grupa konsumentów serów podpuszczkowych występuje w miastach 68,2%.

Wpływ wieku na wielkość grup konsumentów serów żółtych przejawił się w fakcie, że najwyższy udział w strukturze konsumentów dotyczy grupy wiekowej poniżej 30 lat (41,7%). Bardziej szczegółowa analiza struktury i wielkości spożycia serów żółtych w zależności od wieku respondentów wskazuje, że spożycie tradycyjnych gatunków (gouda, edamski, podlaski) wzrasta wraz z wiekiem osoby podejmującej decyzje zakupu.

W strukturze dystrybucji na rynku detalicznym serów podpuszczkowych najczęstszym miejscem dokonywania zakupów były sklepy spożywcze (ponad 49%). Wciąż znaczący udział kanałów tradycyjnych w strukturze zakupów serów podpuszczkowych należy łączyć z produktowym charakterem tego rynku i dominacją czynników ekonomicznych w hierarchii uwarunkowań wyboru serów podpuszczkowych. Jednocześnie warty podkreślenia jest wysoki łączny udział sieci supermarketów, hipermarketów i sklepów dyskontowych wynoszący 46,8%.

Najczęściej kupowany był ser na wagę w kawałku, co może być również wytłumaczeniem na popularność sklepów spożywczych w dystrybucji sera (43,8%). Na drugim miejscu pod względem rodzaju opakowania uplasował się ser pakowany w folię w kawałku (27,2%).


W strukturze rynku według gatunków największy udział posiada ser gouda (41,9%). Jest to najbardziej preferowany gatunek sera, jednocześnie najbardziej tradycyjny. Choć na rynku polskim obserwowany jest wzrost udziału nowych gatunków i rodzajów, to nie następuje to kosztem sera gouda. Równie tradycyjny i popularny jest ser edamski (17,2%).

Wysoki udział serów gouda i edamskiego to efekt wysokiej dystrybucji numerycznej, czyli dostępności we wszystkich rodzajach placówek detalicznych. Jednocześnie są to gatunki sera oceniany przez konsumentów jako najbardziej dostępny cenowo, a relacja ceny detalicznej sera gouda do innych gatunków serów jest najkorzystniejsza.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.