Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kryzysy na rynku mleka to szansa na poprawę efektywności branży

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 09-06-2017, 11:01
Kryzysy na rynku mleka to szansa na poprawę efektywności branży
Marcin Hydzik, prezes ZPPM /fot. PTWP

Wychodzimy z założenia, że wszelkiego rodzaju kryzysy na rynku mleka są okazją do poprawy efektywności i eliminacji z rynku najsłabszych podmiotów, a tym samym wzmocnienia branży jako takiej. Widzimy, że pomimo środków przeznaczanych na zwiększenie spożycia wewnętrznego jest ono ciągle zbyt małe, aby zapewnić popyt dla produkcji polskich przetwórców – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka.

Dlatego jego zdaniem sama branża powinna zmienić swoją ofertę kierowaną na rynku zagraniczne i sposób jej postrzegania – tj. odejść od eksportu produktów niskoprzetworzonych, a w zamian skupić się na promocji produktów o wysokiej wartości dodanej – niejako uniezależniając się od kaprysów rynku światowego. - I to się dzieje, wzrosty eksportu polskich produktów mleczarskich są imponujące – w I kwartale 2017 roku wzrost wyniósł 36% w stosunku do tego samego okresu w 2016 r. Wzrostowa jest również dynamika wartości eksportu.  O rynku wewnętrznym nie należy jednak zapominać – ciągle istnieje tutaj potencjał wzrostu zwłaszcza dla zapewniającej wysoką marżę galanterii mlecznej, której spożycie w Polsce jest mniejsze o połowę od państw UE – mówi Marcin Hydzik.

Dodaje, że analiza rynku mleka nie będzie pełna bez uwag na odwieczny temat konsolidacji. Ciągle brak istotnej fali konsolidacyjnej, choć wszyscy o niej mówią. Uważa, że mali gracze próbują ratować swoją sytuację finansową poprzez zaangażowanie się w handel mlekiem przerzutowym, zamiast produkcją. Liczą, że tego typu żonglerka finansowa zapewni przetrwanie na kolejne lata. - Moim zdaniem do uruchomienia tej lawiny konsolidacji dojdzie nie poprzez wykup czy przyłączanie małych i słabych zakładów, ale poprzez konsolidację dominujących podmiotów. Ale do tego droga daleka, gdyż rachunek ekonomiczny jest tutaj mniej istotny, niż osobiste antypatie. Być może jedynym rozwiązaniem będzie tutaj zmiana pokoleniowa, która już powoli się dokonuje – mówi prezes ZPPM.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Krzysztof J mleczarz 13-06-2017, 10:09:
wypowiedż miałka nic nie wnosi konkretnego .Totalny brak znajomości rynku mleka ,typowy dyletantyzm

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.