REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

KUKE wskazuje przyczyny rozwoju eksportu produktów mleczarskich

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 29-06-2016, 13:27
KUKE wskazuje przyczyny rozwoju eksportu produktów mleczarskich
Piotr Soroczyński /fot. KUKE

Rozwój sprzedaży eksportowej w najbliższych latach rozwijać się będzie dzięki dwóm tendencjom. Stopniowemu zwiększaniu dostaw do dotychczasowych odbiorców (również dzięki rozszerzeniu asortymentu) oraz pozyskiwaniu nowych odbiorców, tak w krajach z którymi współpraca ma już miejsce, jak i w przypadku rynków uważanych wciąż za nieco "egzotyczne" – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Soroczyński, Główny Ekonomista KUKE.

REKLAMA

Podkreśla, że produkty mleczarskie z Polski od wielu lat cieszą się dużym zainteresowaniem odbiorców zagranicznych. W szczególności podkreślana jest w ich przypadku dobra jakość (w tym wysokie walory zdrowotne - rozumiane jako mniej chemii niż u pozostałych dostawców) oraz walory smakowe.

- Struktura sprzedaży naszych wyrobów mleczarskich zbliżona jest do struktury całego eksportu. Trzy czwarte trafia na rynki Unii Europejskiej gdzie dominują odbiorcy z Niemiec ale również znaczący są z Holandii, Włoch, Czech, Słowacji, Wielkiej Brytanii – mówi Piotr Soroczyński. Zwraca uwagę, iż cześć naszego eksportu na te rynki trafia za pośrednictwem sieci handlowych, które sporo z zamawianych na naszym rynku towarów redystrybuują w obrębie sieci - również do odbiorców z innych krajów.

Wskazuje, iż rośnie sprzedaż na rynki rozwijające się. Choć wciąż jest niewielka (jak na potencjał tamtych rynków) to powinna być traktowana jako wyjątkowo perspektywiczna. - Nasi producenci docierają na te rynki tak bezpośrednio jaki i z pomocą partnerów zagranicznych, którzy trudnią się reeksportem towarów sprowadzanych z Polski. Być może już niedługo zaczniemy odrabiać straty w zakresie sprzedaży na rynki wschodnich sąsiadów (Białoruś, Ukraina, Rosja)- którzy kiedyś stanowili bardzo istotny fragment naszych odbiorców, a ostatnio ich zakupy mocno ograniczały przyczyny polityczne i ekonomiczne – mówi Soroczyński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH