Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KZSM napomina sieci handlowe

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-05-2010, 11:07
KZSM napomina sieci handlowe

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich wystosował pismo do głównych sieci handlowych działających w Polsce, w którym przypomina przepisy dot. nieuczciwej konkurencji i apeluje o ich przestrzeganie.

W piśmie tym czytamy, że jednym z zadań KZSM jest dbałość propagowanie zasad uczciwej konkurencji na rynkach mleka i jego przetworów oraz podejmowanie działań zmierzających do zachowania otwartości tych rynków. Wolna i uczciwa konkurencja na rynkach mleka i jego przetworów przesądza o rozwoju przemysłu mleczarskiego w Polsce.

Obserwując tendencje panujące na rynkach, KZSM z niepokojem odnotowuje sygnalizowany przez swoich członków problem nasilających się w ostatnim czasie praktyk dystrybuowania dostarczanych przez członków KZSM produktów mleczarskich po cenach niższych od cen zakupu
tych towarów - piszą autorzy listu.

Zgodnie z art.9 ust. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów zakazane jest nadużywanie pozycji dominującej na rynku właściwym przez jednego lub kilku przedsiębiorców, które w szczególności może polegać na bezpośrednim lub pośrednim narzucaniu nieuczciwych cen,
W tym cen nadmiernie wygórowanych albo rażąco niskich, odległych terminów płatności lub innych warunków zakupu albo sprzedaży towarów.

Wyrażamy nadzieję, - czytamy - że w swojej działalności będą Państwo przestrzegać zasad poszanowania wolnej i uczciwej konkurencji, budując stosunki handlowe z członkami KZSM w duchu dobrych obyczajów oraz poszanowania wskazanych powyżej interesów. KZSM będzie podejmował działania prawne zmierzające do zwalczania zagrożeń wolnej i uczciwej konkurencji na rynkach produkcji i sprzedaży wyrobów mleczarskich, W tym wspomagać dostępnymi prawnie środkami swoich członków w walce z ograniczeniami konkurencji i przejawami nieuczciwej konkurencji.

Pismo podpisali Waldemar Broś, prezes KZSM oraz Stanisław Wieczorek, wiceprezes KZSM, a zostało wysłane do Auchan Polska Sp. z o.o., Carrefour Polska Sp. z o.o., Kaufland Polska Markety Sp. z o.o., Polo Market Sp. z o.o., Real Sp. z o'o. oraz Tesco Polska Sp. z o.o.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • L'Osservatore 22-05-2010, 23:13:
To jest zagrywka, która ma tylko pokazać, że KZSM robi nie COŚ a COKOLWIEK...

Co to ma być? Broś listy pisze... Tydzień temu do Polsatu coś wysyłał, bo mu się materiał o mleku w "Wydarzeniach" nie podobał... Do pisania listów sprowadzamy jedyną działalność organizacji branżowych? To jest tak siermiężne, że aż trudne do skomentowania. Gdzie tu nowoczesny lobbing? Za co to te jego firmy płacą składki?!
  • Pepe 22-05-2010, 22:31:
To jest straszenie babci kożuchem
  • Liberał 21-05-2010, 12:30:
Yyyy - ja tu czegoś nie rozumiem - albo Prezes Broś walczy o to by sieci sprzedawał towar drożej (z tego przyjdzie mleczarniom?), albo dziennikarze coś pokręcili.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 108) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH