Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Laktopol w ciągu dekady zainwestował 221 mln zł

Od początku istnienia i działalności naszych firm duży nacisk kładziemy na rozwój, inwestycje i dywersyfikację rynków zbytu. Tylko w ostatnich 10 latach podmioty z naszej Grupy Kapitałowej poniosły nakłady inwestycyjne w wysokości 221 mln zł. Dzięki tym nakładom zmodernizowano i wyposażono w najnowsze linie technologiczne wszystkie zakłady produkcyjne, dostosowano zakłady do wymogów unijnych odnośnie poziomu emisji pyłów i gazów do powietrza – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Olgierd Meysztowicz, prezes zarządu i większościowy udziałowiec Grupy Kapitałowej Laktopol-Polindus.

Laktopol w ciągu dekady zainwestował 221 mln zł
Olgierd Meysztowicz

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 25-04-2019, 14:53

Kluczową inwestycją była budowa przez spółkę PPHU Laktopol w Suwałkach jednej z największych w Europie proszkowni mleka i serwatki wyposażonej w nowoczesne, w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne ze zdolnością przerobu ponad 1 mln litrów mleka odtłuszczonego na dobę. Przebieg procesu produkcyjnego sterowany jest komputerowo i jest w pełni zautomatyzowany.

Inwestycje te, oprócz zwiększenia możliwości produkcyjnych oraz poprawy jakości produkowanych wyrobów, pozwoliły na rozszerzenie asortymentu oferowanych przez nas produktów i wprowadzenie do produkcji nowych mieszanek mleczno-tłuszczowych FFMP (Fat Filled Milk Powder), białek serwatkowych WPC 80 i laktozy.

- Tak wysoki poziom wyposażenia technicznego zakładu został pozytywnie oceniony przez wizytującą zakład Komisję Unii Europejskiej, dzięki czemu jako jeden z pierwszych pięciu z pośród 350 zakładów mleczarskich w Polsce, zostaliśmy uprawnieni do eksportu naszych wyrobów do krajów Unii – mówi Olgierd Meysztowicz.

Jako jedni z niewielu zakładów produkcyjnych w Europie przechodziliśmy pozytywnie audyty takich firma jak Ferrero Rocher, Nestle, Fonterra - nowozelandzka firma odpowiadająca za około 30 proc. światowego eksportu produktów mlecznych, czy audyty inspektorów z Algierii, Kuby, Rosji, Białorusi, Kazachstanu, co otworzyło nam możliwość sprzedaży naszych wyrobów na te rynki. Pozytywna ocena audytu inspektorów weterynarii z Indonezji umożliwia z kolei dostęp do rynku 10-ciu krajów ASEAN (Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej), czyli m.in. takich rynków jak Filipiny, Wietnam, Singapur czy Tajlandia.

- Dzięki stosowanym standardom uzyskaliśmy dodatkowe certyfikaty jakości np. BRC, czyli międzynarodowy standard bezpieczeństwa żywności, wymagany przez większość hipermarketów pochodzenia brytyjskiego i certyfikaty czystości produktu czyli certyfikat koszerności oraz certyfikat HALAL pozwalający na sprzedaż towarów na rynki krajów muzułmańskich, spółka która odpowiada głównie za sprzedaż krajową Laktopol – A uzyskała certyfikat jakości IFS w głównej mierze na potrzeby sieci handlowych i ich marek własnych.. Głównym celem tego systemu jest potwierdzenie bezpieczeństwa i jakości produktu oraz jego zgodności z obowiązującymi prawami i normami – mówi prezes Laktopolu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Olgierd Meysztowicz RSS ALERT    /    inwestycje w mleczarstwie RSS ALERT    /    Laktopol RSS ALERT    /    inwestycje Laktopolu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.20.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.