REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Müller rozpoczyna wojnę na jogurtowym rynku w Polsce

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 15-01-2009, 08:30

Theo Müller, właściciel niemieckiej Grupy Müller. W ciągu niemal 40 lat przekształcił lokalną firmę mleczarską w czołowego gracza w Europie. Kolejny cel: zdobyć polski rynek - donosi Rzeczpospolita.

REKLAMA

Należącą do Theo Müllera firmę założył w 1896 r. jego dziadekSwój plan wprowadza w życie ostrożnie i bez pośpiechu. Polska jest jednym z ostatnich krajów w Europie Środkowo-Wschodniej, do którego zdecydował się wejść ze swoimi jogurtami i deserami. Ze względu na wielkość i znaczenie naszego rynku chciał zdobyć najpierw doświadczenia w innych krajach regionu, m.in. w Czechach i na Słowacji.

Na razie nie planuje przejęć ani budowy fabryki w Polsce. Ewentualna zmiana decyzji zależeć będzie od tego, czy uda mu się pokonać konkurentów i odebrać im część udziałów w rynku.

69-letni Theo Müller - nazywany bawarskim baronem - bywa porywczy i uparty. W branży uważa się, że szczególnie ta druga cecha pozwoliła mu zbudować mleczarskie imperium, w którym pracuje ok. 5 tys. osób, a roczne obroty przekraczają 2 mld euro. Rocznie firma przerabia ponad 2 mld litrów mleka.

Początki należącej do niego firmy sięgają 1896 r. Założył ją w bawarskim Aretsried jego dziadek Ludwig Müller. Theo przejął firmę w 1971 r. Był to wówczas lokalny zakład zatrudniający zaledwie cztery osoby.

Müller pierwszych kilkanaście lat poświęcił na zdobywanie niemieckiego rynku. Inwestował m.in. w reklamę, zatrudniając do niej piłkarską gwiazdę Gerda Müllera. Po sześciu latach od przejęcia sterów przez Theo firma przyniosła 25 mln marek przychodów.

W latach 80. stworzył także firmę transportową oraz zakład produkujący opakowania. Obecnie do grupy Müller należy też firma przetwarzająca owoce. Zajmuje ona drugie miejsce na rynku niemieckim i trzecie w Europie.

W 1987 r. Theo Müller zdecydował się wejść na rynek brytyjski, gdzie obecnie sprzedaje najwięcej jogurtów i deserów mlecznych. W 1992 r. zbudował swoją fabrykę w Market Drayton. Oprócz niej ma także trzy zakłady w Niemczech. Największy z nich położony jest w Leppersdorf, niedaleko Drezna. Müller przejął go w 1994 r. Na jego wyposażenie wydał w 2001 r. 400 mln euro.

Znaczące miejsca na rynku firma z Bawarii zajmuje także w Holandii i Włoszech. W 2007 r. jej właściciel zdecydował się wyjść ze swoimi produktami poza Europę, do Izraela.

Nie wszystkie działania Müllera budzą podziw. Kilka lat temu Greenpeace oskarżyło go, że wykorzystuje w swojej firmie mleko od krów karmionych paszą modyfikowaną genetycznie. Ekolodzy rozpoczęli wówczas przeciw niemu szeroko zakrojoną akcję. Na produktach firmy w supermarketach pojawiły się naklejki zniechęcające do ich kupowania. Sprawa zakończyła się w sądzie.

W ubiegłym roku kontrowersje wzbudziło zerwanie przez Müllera umów z farmerami i obniżenie cen dostarczanego przez nich mleka. Cięcia zakończyły się protestami przed siedzibą koncernu.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH