REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Małym mleczarniom jest łatwiej w kryzysie

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2009, 11:56
Małym mleczarniom jest łatwiej w kryzysie

- W kryzysie małe zakłady radzą sobie lepiej niż duże. Regionalna mleczarnia, która skupuje 20 - 50 tys. litrów mleka, robi z tego tzw. spożywkę - mleko, śmietanę, twaróg, jogurt, maślankę. Sprzedaje, nie czeka długo na pieniądze, nie ma ich zamrożonych jak większość dużych spółdzielni, które produkują np. w mleku w proszku - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Tadeusz Badach, przewodniczący Rady KZSM oraz prezes OSM Krasnystaw.

REKLAMA

- Na dużych mleczarniach ciąży duża odpowiedzialność. OSM Krasnystaw ma ok. 10 tys. dostawców, z rodzinami to jest już 40 tys. osób. Plus pracownicy. Miesięcznie za mleko wypłacamy 7-8 mln złotych. Zamknąć taką firmę to nie jest prosta sprawa - mówi Tadeusz Badach.

- Na pewno łatwiej byłoby nam, gdybyśmy byli skoncentrowani, mieli lepszą pozycję w rozmowach z handlem, ale tego się na dziś zrobić nie da - rewolucji nie będzie. Będą zmiany, ja mniej więcej wiem, które zakłady wypadną z gry, choć nie życzę tego nikomu. Nawet prezydent mówi oficjalnie, że jest zamach na polskie mleczarstwo. Rząd i Sejm muszą odważnie zmienić prawo spółdzielcze, żeby nam ułatwić koncentrację. Jeśli będziemy dreptać krok po kroku, gdy inni pędzą - przegramy. Jeśli mleczarstwo ma zostać w polskich rękach, trzeba działać zdecydowanie - podkreśla przewodniczący Rady KZSM.

Prezes Badach dobrze ocenia sytuację swojej spółdzielni. - Krasnystaw kilkanaście lat temu postawił na galanterię mleczarską, choć nie mieliśmy ani tradycji ani nie było takiego rynku. Dziś mamy niekwestionowane pierwsze miejsce w produkcji kefiru, produkujemy w sumie 115 rodzajów wyrobów. Ta różnorodność daje nam pewne bezpieczeństwo. W gorszej sytuacji są zakłady nastawione np. tylko na masło czy mleko w proszku. Jednak dziś wypracowanie marki nowego produktu oznacza wygenerowanie potwornych pieniędzy na reklamę. Ci, którzy wypracowali sobie marki i pozycję na rynku w latach 90 - tych, są dziś względnie bezpieczni - uważa prezes Badach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH