Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marka Hochland najbardziej znaną marką serów topionych

  • Autor: RW, portalspożywczy.pl
  • Data: 02-11-2010, 11:51
Marka Hochland najbardziej znaną marką serów topionych

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że aż 97,4 proc. konsumentów zna choć jednego producenta sera topionego. Spontaniczna znajomość producentów tej kategorii serów wskazuje na dominację firmy Hochland, jako najbardziej kojarzoną z serami topionymi. Firma uzyskała 58,4 proc. wskazań respondentów.

Drugie miejsce pod względem znajomości marki zajmuje Mlekovita (14,0%), następne dwa miejsca zajmują Mlekpol i Bongrain. Znajomość pozostałych marek nie przekracza poziomu 5%.

Sery topione spożywane są przez 65,5% konsumentów. Wielkość spożycia i wielkość grup konsumentów są ściśle uzależnione od pozycji ekonomicznej gospodarstwa domowego, wieku, wykształcenia osoby podejmującej w rodzinie decyzje zakupu produktów żywnościowych, a także od wyobrażeń w zakresie produktu i marki w kontekście cena-jakość.

Największe segmenty konsumentów dokonywały zakupów raz w tygodniu (43,6%) oraz dwa - trzy razy w miesiącu (26,8%). Niewielkie grupy konsumentów cechowały się konsumpcją o częstotliwości dwa trzy razy w tygodniu (10,5%). W zależności od regionu zaobserwować można istotne różnice w wielkości grup konsumentów. Największa grupa konsumentów serów topionych występuje w miastach 70,7%.

Wpływ wieku na wielkość spożycia serów topionych przejawia się w fakcie, że najwyższy udział w strukturze konsumentów posiadają osoby w wieku poniżej 30 lat (43,4%). Najmniej konsumentów serów topionych odnotowano w grupie wiekowej powyżej 51 lat (13,3%).

Struktura rynku wszystkich rodzajów serów topionych (plasterkowanych, w porcjach, bloczkach, w kiełbaskach i pojemniczkach plastikowych) według kanałów dystrybucji wskazuje na zwiększającą się rolę nowoczesnych kanałów dystrybucji - łączny udział supermarketów i hipermarketów wyniósł 50,5%. Wynika to ze wzrostu liczebności tej kategorii placówek sprzedaży detalicznej, z drugiej strony - z intensywnego procesu rozwoju marek własnych. Udział sklepów spożywczych w strukturze sprzedaży serów topionych wyniósł prawie 40%.

Tak, jak w przypadku pozostałych artykułów mleczarskich najwięcej konsumentów sery topione znalazły wśród osób z wykształceniem średnim (47,1%) o średnich dochodach od 401 do 2500 złotych.

Najbardziej preferowania wielkość opakowania sera topionego to opakowanie 100 i 200 gramów. W strukturze rynku według rodzaju opakowania największy udział posiadają sery topione w folii (34,6%) oraz w folii aluminiowej (31,6%).

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 900) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH