REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Marka Hochland najbardziej znaną marką serów topionych

  • Autor: RW, portalspożywczy.pl
  • Data: 02-11-2010, 11:51
Marka Hochland najbardziej znaną marką serów topionych

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że aż 97,4 proc. konsumentów zna choć jednego producenta sera topionego. Spontaniczna znajomość producentów tej kategorii serów wskazuje na dominację firmy Hochland, jako najbardziej kojarzoną z serami topionymi. Firma uzyskała 58,4 proc. wskazań respondentów.

REKLAMA

Drugie miejsce pod względem znajomości marki zajmuje Mlekovita (14,0%), następne dwa miejsca zajmują Mlekpol i Bongrain. Znajomość pozostałych marek nie przekracza poziomu 5%.

Sery topione spożywane są przez 65,5% konsumentów. Wielkość spożycia i wielkość grup konsumentów są ściśle uzależnione od pozycji ekonomicznej gospodarstwa domowego, wieku, wykształcenia osoby podejmującej w rodzinie decyzje zakupu produktów żywnościowych, a także od wyobrażeń w zakresie produktu i marki w kontekście cena-jakość.

Największe segmenty konsumentów dokonywały zakupów raz w tygodniu (43,6%) oraz dwa - trzy razy w miesiącu (26,8%). Niewielkie grupy konsumentów cechowały się konsumpcją o częstotliwości dwa trzy razy w tygodniu (10,5%). W zależności od regionu zaobserwować można istotne różnice w wielkości grup konsumentów. Największa grupa konsumentów serów topionych występuje w miastach 70,7%.

Wpływ wieku na wielkość spożycia serów topionych przejawia się w fakcie, że najwyższy udział w strukturze konsumentów posiadają osoby w wieku poniżej 30 lat (43,4%). Najmniej konsumentów serów topionych odnotowano w grupie wiekowej powyżej 51 lat (13,3%).

Struktura rynku wszystkich rodzajów serów topionych (plasterkowanych, w porcjach, bloczkach, w kiełbaskach i pojemniczkach plastikowych) według kanałów dystrybucji wskazuje na zwiększającą się rolę nowoczesnych kanałów dystrybucji - łączny udział supermarketów i hipermarketów wyniósł 50,5%. Wynika to ze wzrostu liczebności tej kategorii placówek sprzedaży detalicznej, z drugiej strony - z intensywnego procesu rozwoju marek własnych. Udział sklepów spożywczych w strukturze sprzedaży serów topionych wyniósł prawie 40%.

Tak, jak w przypadku pozostałych artykułów mleczarskich najwięcej konsumentów sery topione znalazły wśród osób z wykształceniem średnim (47,1%) o średnich dochodach od 401 do 2500 złotych.

Najbardziej preferowania wielkość opakowania sera topionego to opakowanie 100 i 200 gramów. W strukturze rynku według rodzaju opakowania największy udział posiadają sery topione w folii (34,6%) oraz w folii aluminiowej (31,6%).

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH