Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marki własne dominują podstawowe produkty jak mleko czy śmietana

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-08-2017, 09:37
Marki własne dominują podstawowe produkty jak mleko czy śmietana
fot.PTWP

W ostatnich latach sieci handlowe zyskiwały coraz większy udział w rynku. Dzięki coraz lepszej pozycji mogą wywierać presję cenową na dostawców produktów. Marki własne są skutkiem takiego działania – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Przemysław Okniński z Departamentu Produktów KB w Alior Banku.

Dzięki nim sieci handlowe mogą sprzedawać produkty znanych firm bez konieczności przestrzegania ich polityki cenowej. Zlecając im produkcję otrzymują towar bezpośrednio od producenta, bez kosztów pośrednika, marketingu, przy zmniejszonych kosztach dystrybucji.

Marki własne stanowią pewnego rodzaju standard, do którego inni producenci muszą się odnieść, aby skutecznie konkurować na rynku. Muszą oferować jeszcze niższą cenę lub przedstawić dodatkowe wartości konsumentowi, jeżeli chcą sprzedać swoje wyroby drożej.

- Największy udział marek własnych występuje w podstawowych produktach, takich jak mleko czy śmietana, gdzie dla konsumenta marka nie stanowi głównego kryterium zakupu. Wśród produktów mlecznych, na przykład jogurtów, gdzie określony smak wiążący się z daną marką jest ważniejszy, klient wybiera częściej rozpoznawane produkty – mówi Przemysław Okniński.

Zwraca uwagę, że sieci handlowe poprzez rosnący ich udział wypierają mniejsze sklepy, co pośrednio oddziałuje na rynek mleczarski sprzyjając jego konsolidacji. Lokalne sklepy są głównymi odbiorcami małych mleczarni, dlatego wyparcie je przez duże sieci powoduje także problemy u dostawców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 419) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.