Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Marki własne dominują podstawowe produkty jak mleko czy śmietana

W ostatnich latach sieci handlowe zyskiwały coraz większy udział w rynku. Dzięki coraz lepszej pozycji mogą wywierać presję cenową na dostawców produktów. Marki własne są skutkiem takiego działania – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Przemysław Okniński z Departamentu Produktów KB w Alior Banku.

Marki własne dominują podstawowe produkty jak mleko czy śmietana
fot.PTWP

Dzięki nim sieci handlowe mogą sprzedawać produkty znanych firm bez konieczności przestrzegania ich polityki cenowej. Zlecając im produkcję otrzymują towar bezpośrednio od producenta, bez kosztów pośrednika, marketingu, przy zmniejszonych kosztach dystrybucji.

Marki własne stanowią pewnego rodzaju standard, do którego inni producenci muszą się odnieść, aby skutecznie konkurować na rynku. Muszą oferować jeszcze niższą cenę lub przedstawić dodatkowe wartości konsumentowi, jeżeli chcą sprzedać swoje wyroby drożej.

- Największy udział marek własnych występuje w podstawowych produktach, takich jak mleko czy śmietana, gdzie dla konsumenta marka nie stanowi głównego kryterium zakupu. Wśród produktów mlecznych, na przykład jogurtów, gdzie określony smak wiążący się z daną marką jest ważniejszy, klient wybiera częściej rozpoznawane produkty – mówi Przemysław Okniński.

Zwraca uwagę, że sieci handlowe poprzez rosnący ich udział wypierają mniejsze sklepy, co pośrednio oddziałuje na rynek mleczarski sprzyjając jego konsolidacji. Lokalne sklepy są głównymi odbiorcami małych mleczarni, dlatego wyparcie je przez duże sieci powoduje także problemy u dostawców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Przemysław Okniński RSS ALERT    /    Alior Bank RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    marki własne sieci handlowych RSS ALERT    /    produkty mleczarskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.