Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marki własne zwiększają spożycie mleka i jego przetworów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 22-07-2014, 15:14
Marki własne zwiększają spożycie mleka i jego przetworów
Edward Bajko, prezes SM Spomlek /fot.żelaznastudio

Jako producenci powinniśmy pamiętać, że to marki własne dają największą nadzieję na systematyczny wzrost spożycia w Polsce mleka i jego przetworów. Sieci handlowe w ramach własnej polityki asortymentowej i marketingowej promują również pewne zwyczaje żywieniowe - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes SM Spomlek.

Jestem przekonany, że mają one swój znaczący udział w tym, iż w wielu polskich domach zaczęły pojawiać się sery pleśniowe i długodojrzewające, sery żółte w wygodnej formie plastrowanej i większe niż dotąd ilości galanterii - oferowane właśnie pod markami własnymi. Jak już podkreślałem, najważniejsze żeby w tym rozwoju jak najmocniej partycypowali polscy producenci mleka i jego przetwórcy - mówi prezes Bajko.

Dostrzega równocześnie, że problemem jest fakt, iż produkując dla marek własnych firmy tworzą w jakimś stopniu konkurencję dla własnych produktów markowych. - Trudno jest jednak wyobrazić sobie rynek, na którym istnieją wyłącznie te pierwsze, miejsce znajdzie się dla obu grup. Poszczególni przedsiębiorcy muszą sami znaleźć swoją drogę, zastanawiając się przy tym, czy samodzielnie są w stanie przekonać do siebie wystarczającą liczbę klientów i konsumentów - uważa szef Spomleku.

Jego zdaniem, zalety związane z taką formą sprzedaży to przede wszystkim skala zamówienia, jego ciągłość w ustalonym okresie oraz stabilność zapłaty. To z kolei pozwala myśleć o rozwoju firmy. Ponadto, dla niektórych producentów to szansa rozpropagowania i szybkiego zwiększenia wolumenu nowych pozycji w ich ofercie - oczywiście o ile przekonają do nich zamawiającego.

- Największe wady to oczywiście ryzyko zakończenia współpracy oraz często niedoceniany brak kontroli nad wizerunkiem marki. Zdarzają się przecież sytuacje, że w jednej sieci oferowany jest pod tą samą marką np. twaróg w trzech różnych wariantach, dostarczany z trzech różnych mleczarni. Wpadka jakościowa jednej z nich może rzutować na sprzedaż obu pozostałych - mówi Edward Bajko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pik 24-07-2014, 19:46:
nie tylko ten zakład.......
  • tsa 23-07-2014, 18:35:
To tak jak gnioty z Chojnic wpływają na całą markę Spomleku.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH