Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Milkpol ma niższe przychody, ale i mniejszą stratę; otwiera własne sklepy

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-02-2016, 10:55
Milkpol ma niższe przychody, ale i mniejszą stratę; otwiera własne sklepy
Milkpol pod koniec 2015 roku otworzył własne sklepy.fot. Milkpol

Milkpol zanotował w czwartym kwartale 2015 roku niższe przychody ze sprzedaży, ale też mniejszą stratę netto. Podobnie było w całym 2015 roku. Spółka pod koniec ubiegłego roku otworzyła własne sklepy.

Milkpol zanotował w czwartym kwartale 2015 roku stratę netto w wysokości 191 tys. zł wobec straty netto w wysokości 217 tys. zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży spadły o 0,7 proc. do 5,28 mln zł z  5,32 mln zł rok wcześniej.

- Na wysokość straty netto zanotowanej w czwartym kwartale 2015 roku w szczególności wpływ miał wzrost podaży mleka w skupie o 2,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego oraz niekorzystne ceny sprzedaży mleka i śmietany do dalszego przerobu – wynika z raportu rocznego spółki.

W całym 2015 roku Milkpol zanotował stratę netto w wysokości 220,5 tys. zł wobec straty netto w wysokości 1,04 mln złotych rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży w 2015 roku spadły do 21,27 mln zł z 23,1mln zł rok wcześniej.

Milkpol podał też w raporcie, że wdrażana i w części realizowana strategia rozwoju skoncentrowana jest głównie na dalszym zwiększaniu zasięgu sprzedaży oraz na rozwijaniu już istniejących kierunków dystrybucji wyrobów własnych.

Od stycznia 2015 roku wdrażana jest strategia zmiany struktury sprzedaży, polegająca na produkcji wyrobów również pod marką własną sieci handlowych.

- W oparciu o ramową umowę handlową zawartą przez spółkę z kontrahentem, podmiotem z siedzibą w Polsce południowo-wschodniej, będącym właścicielem ogólnopolskiej sieci handlowej, spółka produkuje i dostarcza produkty pod marką własną kontrahenta - jogurt naturalny w różnych gramaturach i „twaróg sernikowy” – czytamy w raporcie.

W związku z realizacją działań mających na celu zwiększenie wielkości oraz dywersyfikację kanałów sprzedaży wyrobów spółki, w dniu 7 listopada 2015 roku Milkpol otworzył w Andrespolu, w województwie łódzkim, pierwszy sklep firmowy, a w dniu 12 grudnia 2015 roku - w Łodzi, drugi sklep firmowy pod nazwą „Delikatesy Nabiałowe”, w lokalach podnajętych, w ramach prowadzonej współpracy, od renomowanej spółki z branży wędliniarskiej z siedzibą w województwie łódzkim.

Milkpol podał też, że planowane jest rozwijanie portfolio produktów zgodnie z kierunkiem koncentracji produkcji oraz zapotrzebowaniem rynku.

- Duży nacisk położony na optymalizację kosztów produkcji oraz procesów technologicznych, a także usprawnienie procesów wewnątrz organizacyjnych, powinien przynieść wymierne korzyści finansowe – podaje spółka.

Ponadto, Milkpol rozwija wdrożoną w styczniu 2014 roku nową politykę współpracy z dostawcami mleka, mającą na celu ugruntowanie stabilnej relacji dostawców ze spółką oraz rozwój ich gospodarstw przekładający się na ilość i jakość dostarczanego surowca.

Na koniec grudnia 2015 roku Milkpol zatrudniała w przeliczeniu na pełne etaty 69 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.