REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Milkpol: Spadek przychodów i zysków w II kw.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-08-2014, 11:49

W II kwartale br. Milkpol Sa poniosła stratę netto w wysokości 380 tys. zł, co oznacza zmniejszenie wyniku o 671 tys. zł (w analogicznym kwartale roku 2013 zanotowano zysk netto w wysokości 291 tys. zł). Zmalały także przychody ze sprzedaży o 11 proc., w tym ze sprzedaży produktów o 10,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego - podała spółka w raporcie.

REKLAMA

Przychody wyniosły 5,95 mln zł, w tym przychody ze sprzedaży - 5,4 mln zł.

- Głównym czynnikiem pomniejszenia przychodów ze sprzedaży był spadek wartości i ilości sprzedanego mleka i śmietany do dalszego przerobu. Jednocześnie w drugim kwartale br. nastąpił wzrost sprzedaży wyrobów gotowych spółki - podano.

Koszty działalności operacyjnej pozostały na poziomie drugiego kwartału roku ubiegłego. Spółka osiągnęła zbliżoną marżę na sprzedaży towarów, mianowicie marżę w wysokości 73,1 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie roku 2013 wynosiła ona 72,2 tys. zł.

- Na wysokość straty netto zanotowanej w drugim kwartale 2014 roku w szczególności wpływ miał wzrost cen mleka surowego, podstawowego surowca wykorzystywanego w działalności gospodarczej spółki (średni wzrost o 12,3 proc.), przy jednoczesnym spadku podaży mleka w skupie (spadek o 15,7 proc.). Powyższe czynniki miały niewątpliwie wpływ na osiągane wyniki finansowe - dodano w raporcie.

Spółka Milkpol realizuje strategię rozwoju, która skoncentrowana jest na zwiększeniu zasięgu oraz ilości sprzedaży wyrobów własnych. Prowadzone oraz planowane działania oparte są przede wszystkim na pozyskaniu nowych rynków zbytu, zwiększaniu rozpoznawalności marki poprzez działania promocyjne i reklamowe.

Aktualnie, wyroby spółki dystrybuowane są na terenie Łodzi i województwa łódzkiego, Śląska, Częstochowy, Warszawy, Wrocławia, Trójmiasta oraz Szczecina (od maja 2014 r.).

- Ponadto, prowadzone są prace mające na celu optymalizację procesów technologicznych i redukcję kosztów prowadzonej działalności spółki. Zakup nowoczesnego automatu ważąco-etykietującego do produktów pakowanych próżniowo, tj. twarogów, serka Gusto i Gusto Premium, pozwolił na optymalizację czasu pracy oraz kosztów związanych z pakowaniem i znakowaniem wyrobów - podała spółka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH