Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Milkpol ze stratą netto i mniejszymi przychodami w II kw.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-08-2015, 09:41
Milkpol ze stratą netto i mniejszymi przychodami w II kw.
Milkpol wdraża strategię zmiany struktury sprzedaży; fot. materiały prasowe

W okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2015 roku Milkpol SA poniosła stratę netto w wysokości 126 tys. zł. W porównaniu do danych za analogiczny kwartał roku 2014, gdzie zanotowano stratę netto w wysokości 380 tys. zł - strata netto zmniejszyła się o 254 tys. zł. Zmalały przychody ze sprzedaży o 8,5 proc., w tym ze sprzedaży produktów o 6,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego - podała spółka w raporcie.

Koszty działalności operacyjnej zmalały o 12,4 proc. w stosunku do II kwartału roku ubiegłego. Spółka osiągnęła większą marżę na sprzedaży towarów, mianowicie marżę w wysokości 141,5 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie roku 2014 wynosiła ona 73,1 tys. zł.

Na wysokość straty netto zanotowanej w drugim kwartale 2015 roku w szczególności wpływ miał
spadek cen mleka surowego, podstawowego surowca wykorzystywanego w działalności gospodarczej
spółki (średni spadek o 21,2 proc.), przy jednoczesnym wzroście podaży mleka w skupie (wzrost o 1,3 proc.).

Milkpol poinformował także, że rozszerza asortyment produktów i wprowadza na rynek nową linię produktową z kwasami Omega-3.

Ponadto od stycznia 2015 roku wdrażana jest strategia zmiany struktury sprzedaży, polegająca na produkcji wyrobów również pod marką własną sieci handlowych. W oparciu o ramową umowę handlową zawartą przez spółkę z kontrahentem (podmiotem z siedzibą w Polsce południowo-wschodniej, będącym właścicielem ogólnopolskiej sieci handlowej, spółka produkuje i dostarcza produkt pod marką własną - jogurt naturalny w różnych gramaturach oraz twarogu sernikowego.

- Planowane jest rozwijanie portfolio produktów zgodnie z kierunkiem koncentracji produkcji oraz zapotrzebowaniem rynku. Duży nacisk położony na optymalizację kosztów produkcji oraz procesów technologicznych, a także usprawnienie procesów wewnątrz organizacyjnych, powinien przynieść wymierne korzyści finansowe. Ponadto, spółka rozwija wdrożoną w styczniu 2014 roku nową politykę współpracy z dostawcami mleka, mającą na celu ugruntowanie stabilnej relacji dostawców ze spółką oraz rozwój ich gospodarstw przekładający się na ilość i jakość dostarczanego surowca - czytamy w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sss 15-08-2015, 10:56:
Na wysokość straty netto zanotowanej w drugim kwartale 2015 roku w szczególności wpływ miał
spadek cen mleka surowego, podstawowego surowca wykorzystywanego w działalności gospodarczej" - o co chodzi ? Przecież to chyba powinno być super info , ale widać, dla niektórych spadek cen surowca jest bardziej kosztogenny niż wzrost ...
Tylko u nas tak potrafią...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH