Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Milkpol zmniejsza przychody ze sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2015, 16:55
Milkpol zmniejsza przychody ze sprzedaży
Fot. Milkpol

Milkpol w trzecim kwartale tego roku osiągnął 5,128 mln złotych przychodów netto ze sprzedaży. W analogicznym okresie 2014 roku przychody spółki 5,510 mln zł. Strata netto wyniosła 171 tys. zł, podczas gdy w trzecim kwartale ubiegłego roku 167 tys. zł.

Przychody ze sprzedaży zmalały o 6,9 proc, z czego ze sprzedaży produktów o 4,9 proc. 

- Głównym czynnikiem pomniejszenia przychodów ze sprzedaży produktów był wzrost wartości sprzedawanego mleka i śmietany do dalszego przerobu, wynikający ze spadku popytu na produkty Spółki w okresie wakacyjnym - czytamy w raporcie opublikowanym przez spółkę. 

W okresie od 1 stycznia do 30 września 2015 r. przychody netto ze sprzedaży wyniosły 15 mln 987 tys. zł. W porównywalnym okresie ubiegłego roku były one wyższe o blisko 2 mln zł - wyniosły 17 mln 774 tys. zł.

W przeciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku strata netto Milkpolu wyniosła 29 tys. złotych i była znacznie niższa od ubiegłorocznej (821 tys. zł).

Spółka odnotowała niewielki spadek kosztów operacyjnych w trzecim kwartale tego roku. Ich poziom wyniósł 5 mln 419 tys. zł. Przed rokiem było 5 mln 806 tys. zł. Koszty działalności operacyjnej okazały się niższe o 6,7 proc. Spadła także marża na sprzedaży towarów - wyniosła ona 51,4 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku 59,8 tys.

Strategia rozwoju Milkpolu zakłada zwiększanie zasięgu sprzedaży oraz rozwijanie już istniejących kierunków dystrybucji wyrobów własnych.

- Od stycznia 2015 roku wdrażana jest strategia zmiany struktury sprzedaży, polegająca na produkcji
wyrobów również pod marką własną sieci handlowych. W oparciu o ramową umowę handlową zawartą przez Spółkę z kontrahentem (podmiotem z siedzibą w Polsce południowo-wschodniej, będącym właścicielem ogólnopolskiej sieci handlowej, zwanym dalej „Kontrahentem”), Spółka produkuje i dostarcza produkty pod marką własną Kontrahenta ( jogurt naturalny w różnych gramaturach i „twaróg sernikowy”) - podkreślono w raporcie. 

Milkpol zamierza rozwijać portfolio produktów zgodnie z kierunkiem koncentracji produkcji oraz zapotrzebowaniem rynkowym. Spółka duży nacisk kładzie na optymalizację kosztów produkcji oraz procesów technologicznych oraz usprawnienie procesów wewnątrz organizacyjnych, co docelowo ma przynieść korzyści finansowe. 

- Powyższe działania mogą wpłynąć na wyniki finansowe uzyskiwane przez Spółkę, a podjęte i realizowane działania marketingowe mogą mieć wpływ na postrzeganie Spółki i jej produktów przez
konsumentów i tym samym pośrednio wpłynąć na wyniki finansowe uzyskiwane przez Spółkę - podkreślono w opublikowanym raporcie. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH