REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Milkpol zwiększył stratę netto w IV kwartale

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-02-2013, 11:19
Milkpol zwiększył stratę netto w IV kwartale
Milkpol zamierza zwiększać zasięg oraz ilość sprzedaży wyrobów własnych

W IV kwartale 2012 r. Milkpol SA poniosła stratę netto w wysokości 56 tys. zł. W porównaniu do danych za analogiczny kwartał roku 2011, gdzie zanotowano zysk netto w wysokości 214 tys. zł, stwierdzić należy, że zwiększyła się ona o 270 tys. zł.

REKLAMA

Nieznacznie wzrosły przychody ze sprzedaży spółki o 0,7 proc. (w tym spadek ze sprzedaży towarów o 5,9 proc. i wzrost ze sprzedaży produktów o 4,1 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Jednocześnie wzrosły o 3,1 proc. koszty działalności operacyjnej. Spółka osiągnęła większą marżę na sprzedaży towarów, mianowicie 78 tys. zł, podczas gdy w czwartym kwartale roku 2011 wynosiła ona 64 tys. zł.

Narastająco, w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2012 roku Milkpol SA poniosła stratę netto w wysokości 189,48 tys. zł. W porównaniu do danych za rok 2011, gdzie zanotowano zysk netto w wysokości 438,61 tys. zł stwierdzić należy pogorszenie wyniku finansowego w tej relacji o kwotę
628,09 tys. zł. Przychody ze sprzedaży w okresie czterech kwartałów 2012 roku pozostały na porównywalnym poziomie 24 mln zł. Jednocześnie wzrosły o 1,37 proc. koszty działalności operacyjnej.

- W IV kw. 2012 roku zaobserwowano tendencję spadku cen mleka surowego, podstawowego surowca wykorzystywanego w działalności gospodarczej spółki (średni spadek o 4,2 proc. przy jednoczesnym wzroście podaży mleka w skupie (wzrost o 1 proc.), co niewątpliwie miało wpływ na osiągane wyniki finansowe - podała spółka w raporcie.

Ponadto w ostatnim kwartale 2012 r. spółka zainicjowała kilka ważnych aktywności. W grudniu przeprowadziła na terenie Łodzi kampanię reklamową promującą markę Czarnocin (bilbordy i citylighty), a także kampanię świąteczną w Radio Złote Przeboje. W październiku wprowadziła do sprzedaży twaróg w nowym, bardziej poręcznym opakowaniu. Jest to częściowa realizacja założonego planu inwestycyjnego związanego z zakupioną w sierpniu nowoczesną maszyną rolową do pakowania.

- Wdrażana i w części realizowana strategia rozwoju Milkpol SA skoncentrowana jest na zwiększeniu zasięgu oraz ilości sprzedaży wyrobów własnych. Prowadzone oraz planowane działania oparte są przede wszystkim na pozyskaniu nowych rynków zbytu, zarówno w kraju jak i za granicą, zwiększaniu rozpoznawalności marki poprzez działania promocyjne i reklamowe oraz aktywizację współpracy z sieciami handlowymi. Ponadto, zamiarem spółki jest zwiększenie wykorzystania zdolności produkcyjnych, zakupionej w 2010 roku linii do produkcji sera twarogowego metodą ultrafiltracji, poprzez wprowadzenie na rynek nowych konkurencyjnych produktów - podsumował Milkpol w raporcie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH