Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Milkpol zwiększył stratę netto w IV kwartale

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-02-2013, 11:19
Milkpol zwiększył stratę netto w IV kwartale
Milkpol zamierza zwiększać zasięg oraz ilość sprzedaży wyrobów własnych

W IV kwartale 2012 r. Milkpol SA poniosła stratę netto w wysokości 56 tys. zł. W porównaniu do danych za analogiczny kwartał roku 2011, gdzie zanotowano zysk netto w wysokości 214 tys. zł, stwierdzić należy, że zwiększyła się ona o 270 tys. zł.

Nieznacznie wzrosły przychody ze sprzedaży spółki o 0,7 proc. (w tym spadek ze sprzedaży towarów o 5,9 proc. i wzrost ze sprzedaży produktów o 4,1 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Jednocześnie wzrosły o 3,1 proc. koszty działalności operacyjnej. Spółka osiągnęła większą marżę na sprzedaży towarów, mianowicie 78 tys. zł, podczas gdy w czwartym kwartale roku 2011 wynosiła ona 64 tys. zł.

Narastająco, w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2012 roku Milkpol SA poniosła stratę netto w wysokości 189,48 tys. zł. W porównaniu do danych za rok 2011, gdzie zanotowano zysk netto w wysokości 438,61 tys. zł stwierdzić należy pogorszenie wyniku finansowego w tej relacji o kwotę
628,09 tys. zł. Przychody ze sprzedaży w okresie czterech kwartałów 2012 roku pozostały na porównywalnym poziomie 24 mln zł. Jednocześnie wzrosły o 1,37 proc. koszty działalności operacyjnej.

- W IV kw. 2012 roku zaobserwowano tendencję spadku cen mleka surowego, podstawowego surowca wykorzystywanego w działalności gospodarczej spółki (średni spadek o 4,2 proc. przy jednoczesnym wzroście podaży mleka w skupie (wzrost o 1 proc.), co niewątpliwie miało wpływ na osiągane wyniki finansowe - podała spółka w raporcie.

Ponadto w ostatnim kwartale 2012 r. spółka zainicjowała kilka ważnych aktywności. W grudniu przeprowadziła na terenie Łodzi kampanię reklamową promującą markę Czarnocin (bilbordy i citylighty), a także kampanię świąteczną w Radio Złote Przeboje. W październiku wprowadziła do sprzedaży twaróg w nowym, bardziej poręcznym opakowaniu. Jest to częściowa realizacja założonego planu inwestycyjnego związanego z zakupioną w sierpniu nowoczesną maszyną rolową do pakowania.

- Wdrażana i w części realizowana strategia rozwoju Milkpol SA skoncentrowana jest na zwiększeniu zasięgu oraz ilości sprzedaży wyrobów własnych. Prowadzone oraz planowane działania oparte są przede wszystkim na pozyskaniu nowych rynków zbytu, zarówno w kraju jak i za granicą, zwiększaniu rozpoznawalności marki poprzez działania promocyjne i reklamowe oraz aktywizację współpracy z sieciami handlowymi. Ponadto, zamiarem spółki jest zwiększenie wykorzystania zdolności produkcyjnych, zakupionej w 2010 roku linii do produkcji sera twarogowego metodą ultrafiltracji, poprzez wprowadzenie na rynek nowych konkurencyjnych produktów - podsumował Milkpol w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 080) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH