Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Mintel: Znaczny potencjał "serów" wegańskich w Polsce

Polscy konsumenci coraz chętniej eksperymentują z roślinnymi składnikami i zamiennikami tradycyjnych produktów spożywczych. Choć dotychczas wyroby opisywane wyraźnie na opakowaniach jako wegetariańskie i wegańskie nie pojawiały się na półkach polskich sklepów zbyt często, przewiduje się, że liczba takich produktów będzie znacząco rosnąć. Jednym z segmentów, któremu może to przynieść wymierne korzyści, jest kategoria wegańskich „serów” - uważa Honorata Jarocka Senior Food and Drink Analyst Mintel.

Mintel: Znaczny potencjał
fot. shutterstock

W okresie dwóch lat od lutego 2015 r. do stycznia 2017 r. bardzo niewiele serów wprowadzonych na polski rynek oznaczono na opakowaniu jako wegetariańskie, a jeszcze mniej jako wegańskie. Na sąsiednim, niemieckim rynku trend ten jest znacznie bardziej widoczny, co - daniem firmy Mintel - może sugerować, że w Polsce istnieje w tej kwestii znaczny potencjał. Polacy, zwłaszcza Millenialsi, chętnie bowiem przejmują zwyczaje żywieniowe z Zachodu.

Jak podaje Honorata Jarocka, nisza „serów” wegańskich zdominowana jest przez polskiego producenta Polsoja z gamą Vege Plastry oraz marki importowane, takie jak grecki Violife (Viotros), włoski Verys (Frescolat) czy cypryjski Green Vie (Vpelmarso Greenvie Foods). Do wytwarzania tych produktów wykorzystuje się różne surowce roślinne: w Vege Plastrach jest to białko sojowe, w „serach” Verys – kiełkujący ryż, a w produktach Violife i Green Vie – olej kokosowy.

Na początku 2016 r. w segmencie „serów” wegańskich na polskim rynku pojawił się nowy gracz: krajowa marka Serotonina, pod którą oferowane są wysokiej jakości rzemieślnicze alternatywy „serowe”. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Serotonina RSS ALERT    /    Polsoja RSS ALERT    /    "sery" wegańskie RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    kuchnia roślinna RSS ALERT

KOMENTARZE (8)

  • Jarek 2017-08-07 14:51:32
    Przede wszystkim tych produktów nie można nazywać serem . Jest to nieuprawnione . Ser to produkt z mleka krowiego , koziego lub owczego . To ta jakby nazwać kaszankę kawiorem wieprzowym .Chcecie tworzyć nowe produkty spożywcze to twórzcie też dla nich nazwy , a nie próbujcie podszywać się pod coś czym nie jesteście . Oszukujecie tym samym konsumenta
  • Piotr 2017-08-07 22:12:49
    Te produkty nie są oficjalnie nazywane serami, a konsumenci, którzy je kupują poszukują alternatyw sera dlatego z ich punktu widzenia są to sery roślinne (lub wegańskie).
  • Pedro 2017-08-08 09:27:50
    Panie Jarku, rozumiem, że \"szynka z piersi indyczej\", czy \"kabanosy drobiowe\" też Pana bulwersują? Wszak kabanos to kiełbasa z mięsa kabana, czyli wieprza, a szynka to mięso lub wędlina powstała konkretnie z tylnej części półtuszy wieprzowej. Takich przykładów możnaby mnożyć. Proszę jednak zrozumieć, że taka zmiana hierarchii elementów znaczenia słowa, prowadząca do całkowitego zaniku podstawowego dawniej składnika, nie jest niczym dziwnym ani nowym. W jej wyniku powstały współczesne znaczenia rzeczowników wędlina (dawniej tylko: ‘wyrób z mięsa wędzonego’) czy (żeby przywołać inną dziedzinę) bielizna (początkowo: ‘biały element stroju’). Dziś jemy wędliny gotowane i nosimy kolorową bieliznę. Tak więc nie jest niczym nienaturalnym powstawanie nazw typu kotlet sojowy (zresztą od dawna istnieją kotlety jajeczne czy kotlety ziemniaczane), pasztet z soczewicy (podobnie jak pasztet z warzyw) czy tatar z łososia. W nazwach tych rzeczownik nadrzędny wskazuje na rodzaj potrawy (np. na jej wygląd, sposób przyrządzania, funkcję), a jego przydawka (wegański, z łososia, sojowy itp.) na skład. Pozdrawiam.
  • AB 2017-08-08 09:40:46
    @Pedro: boom :) ladnie zakonczyles wymahiwanie drewniana szabelka
  • Jarek 2017-08-09 07:20:45
    Szanowny panie Pedro kolor bielizny nie ma tu żadnego znaczenia , albowiem dalej jest bielizną , tak jak różne gatunki sera typu gouda , morski itp.mają różne nazwy własne , ale wciąż są orygianlnym produktem z mleka krowiego , owczego lub koziego.Wszystkie powyższe przykłady jakie pan podał są naganne bo producent ,,kabanosów drobiowych \" poszedł na łatwiznę i na bazie nazwy prduktu , który kojarzy się jednoznacznie podrzucił klientom swój wyrób licząć na to , że nazwa już na wstępie ułatwi wprowadzenie produktu na rynek . A skoro jest tak jak pan mówi , to czemu nie nazywami wszytkich lekkich win musujących dajmy na to ,,szampanem delikatnym \".Niech pan spróbuje , to zobaczy pan co zrobią Francuzi .Co do pana twierdzenia , że współczesne znaczenia rzeczownika wędlina zawiera różne wyroby , które nazywami teraz wędlinami , a nie powinny wogółe znależć się w tej grupie to przecież wie pan , że producenci ukręciliby by , gdyby mogli kiełbasę z trocin i kolagenu i nazwali wędliną typu light ,żeby tylko klient nabrał się na ich produkt , ale to dalej nie będzie wędlina tylko ersatz tego produktu .To nie klienci szukają alternatyw w postaci produktów , które nie mają nic wspólnego z dobrze kojarzącymi się nazwami własnymi określającymi wyrażnie produkty spożywcze .To producenci próbują wcisnąc klientom różnego rodzaju namiastki czegoś co nie jest tym czym się nazywa , ale dobrze kojarzy się kientowi końcowemu .Równie dobrze wóz drabiniasty możemy nazwać ekologicznym kabrioletem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.82.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.