Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mleczarnie muszą wzmocnić siłę przetargową

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2010, 10:54
Mleczarnie muszą wzmocnić siłę przetargową

Obok podejmowania kroków o charakterze prawnym, jakim może być kodeks dobrych praktyk handlowych, o ile powstanie i jeśli zostanie dobrowolnie zaakceptowany przez obie konfrontacyjnie nastawione strony, dla zmniejszenia nierównowagi sił konieczne są przede wszystkim mechanizmy ekonomiczne, które wzmocnią pozycję przetargową mleczarni - mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Karol Krajewski z Instytutu Mleczarstwa w Warszawie.

Katalizatorem takich mechanizmów jest niewątpliwie integracja wokół wspólnego celu obrony pozycji rynkowej wobec handlu. Jednakże nie każda forma integracji równie skutecznie wzmocni siłę przetargową. Biorąc pod uwagę rozproszenie sektora mleczarskiego najlepszym rozwiązaniem jest integracja przedsiębiorstw o zbliżonych profilach produkcyjnych umożliwiająca jednoczesną specjalizację i koncentrację na wybranych rynkach produktowych. Liderzy rynku mleczarskiego realizują to poprzez przejęcia, fuzje czy inne sposoby integracji poziomej. Ale integracja kapitałowa (fuzje, bądź akwizycje) nie jest niezbędna dla osiągnięcia tak istotnej w negocjacjach trwałej i silnej pozycji konkurencyjnej - uważa Karol Krajewski.

Innym sposobem jest tworzenie przewagi konkurencyjnej w sposób rynkowy, a najlepszym rozwiązaniem w tym zakresie jest kreowanie silnych marek. Jak dowiodła OSM Piątnica w swoich sporach z siecią Carrefour, tylko marka reprezentująca kilkadziesiąt procent udziału w danej kategorii asortymentu mleczarskiego będzie stanowiła o sile rynkowej dostawcy i rzeczywistej silnej pozycji negocjacyjnej partnera wobec sieci handlowej - mówi dr Krajewski.

Jego zdaniem, marka, nie koniecznie kreowana przez pojedynczą firmę, stanowi podstawę udanych negocjacji, pod warunkiem, że grupa firm zainteresowanych jej wykreowaniem będzie w stanie współpracować nad jej tworzeniem, wsparciem marketingowym i zarządzaniem tak stworzoną marką. - Ale wymaga to oparcia współpracy tych firm na innych podstawach niż okresowe porozumienie, a potem wykorzystywanie okazji do realizacji własnych interesów. Podstawowymi fundamentami tego typu działań jest zaufanie, lojalność i partnerstwo - czyli to wszystko co stanowi o nowoczesnych strategiach zarządzania w handlu - twierdzi Karol Krajewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • abc 13-08-2010, 16:50:
Trzeba mieć PRODUKT szanowny Panie. Produkt na myśl o którym konsument mdleje z wrażenia a każdy sprzedawca za każdą cenę chce mieć go na swojej półce. Takie sztuczne kreowanie marki, do tego jeszcze wspólne, to takie nasze tradycyjne naciągane obiecywanie? np wszystkim po 2 tysiące, albo po 100 milionów, albo emerytura na wyspach kanaryjskich. To produkt ma udział w rynku a nie marka, konsument zjada produkt. Zły produkt ładnie opakowany i pięknie nazwany będzie kupiony przez średnio inteligentnego klienta tylko jeden raz. Chyba, że tego klienta świadomie ogłupimy obietnicami bez pokrycia.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH