Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Mleczarskie podsumowanie 2019 roku

Kończy się rok 2019, a zatem pora na podsumowanie. Zebraliśmy najciekawsze i najważniejsze wydarzenia mijającego roku. Przygotowaliśmy także analizę rynku mleczarskiego zarówno w ujęciu krajowym jak i globalnym.

Mleczarskie podsumowanie 2019 roku
mleczna środa
fot.PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 17-12-2019, 12:56

Przegląd najważniejszych wydarzeń w branży mleczarskiej.

Styczeń – OSM Łowicz rozpoczął wdrażanie planu restrukturyzacji. Firma na koniec roku 2018 wykazała stratę, ale miała bezpieczną płynność finansową. - Będzie tam zebrane wszystko co musi być zrobione w tej firmie, aby przynieść efekty. Tak naprawdę restrukturyzacja będzie dotyczyła każdego działu – od skupu mleka, przez transport, produkcję i dział sprzedaży – mówiła wówczas prezes spółdzielni Iwona Grzybowska.

Drugim wydarzeniem, które redakcja uznała za istotne, było wprowadzenie przez OSM Piątnica klasę mleka premium. Z początkiem 2019 roku Spółdzielnia, jako pierwsza w Polsce, wprowadziła nową, najwyższą klasę skupowanego mleka – klasa „premium” charakteryzuje się pięciokrotnie wyższą normą jakości niż przewidują to wymagania unijne

Luty - W dniach 12-15 lutego br. w Mikołajkach odbyło się jubileuszowe, już dwudzieste Seminarium Techmilk.

Kwiecień – 8 kwietnia jako pierwsi poinformowaliśmy, że Polmlek przejmuje Lacpol. 5. kwietnia br. miała miejsce transakcja, w wyniku której Polmlek kupił wszystkie udziały w Rolmleczu, a tym samym udziały w Lacpolu. Polmlek kupił także udziały w Lacpolu od osób fizycznych, w wyniku czego posiada pakiet kontrolny w Lacpolu. Teraz transakcję musi jeszcze zatwierdzić UOKiK. Obecnie w Grupie Polmlek jest siedem zakładów produkcyjnych – sześć mleczarskich i jeden sokowy – Fortuna. Polmlek w swoim portfolio ma 600 produktów mleczarskich. Grupa Lacpol posiada 9 zakładów produkcyjnych i usługowych, chłodnię składową, dwie hurtownie artykułów mleczarskich oraz hotel w Krynicy Zdroju. Dwie największe firmy mleczarskie w Polsce - Mlekovita i Mlekpol posiadają odpowiednio 20 i 12 zakładów.

Maj - OSM Łowicz wprowadza produkty roślinne. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów żywnością pochodzenia roślinnego, OSM Łowicz wprowadziła do oferty wyjątkową gamę produktów pod marką ”Bez deka mleka” - roślinne alternatywy dla tradycyjnych serów oraz serków do smarowania. Gwarancją jakości oraz tego, że są to produkty odpowiednie dla wegan jest otrzymany certyfikat V-Label.

Również w maju miało miejsce niezwykle ważne przemówienie Andrzeja Szczepańskiego. Podczas XI zjazdu Federacji Związków Zawodowych Pracowników Mleczarstwa jej prezes, Andrzej Szczepański, wygłosił obszerne przemówienie, w którym zawarł głęboką analizę polskiej spółdzielczości mleczarskiej i stojących przed nią wyzwań. Bez znieczulenia wykazał w nim słabości, miałkość i realne zagrożenia dla polskiej spółdzielczości mleczarskiej.

więcej informacji:

mleczna środa RSS ALERT    /    rynek mleka 2019 RSS ALERT    /    rynek mleczarski RSS ALERT    /    podsumowanie roku RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • mleko 2019-12-24 06:54:20
    Panie Redaktorze proszę dopytać w Piątnicy o nowe wymagania do klasy premium. Bo to o czym Pan piszę to jest nieprawda Pięciokrotne zwiększenie wymagań dotyczy tylko jednego parametru mleka surowego. Gdzie uczciwość dziennikarska. Wesołych Świąt

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.201.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.