Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mleczarstwo potrzebuje specjalnych działań wspierających

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 02-01-2014, 11:42
Mleczarstwo potrzebuje specjalnych działań wspierających
Tadeusz Nalewajk, podsekretarz stanu w ministerstwie rolnictwa

Rok 2013 był rekordowy, jeśli chodzi o handel zagraniczny polskimi produktami rolno-spożywczymi. Wartość eksportu to około 19,5 mld euro, a wartość dodatniego salda to około 5,5 mld euro. Dlatego tak istotne jest utrzymanie i zdobywanie nowych rynków. W odniesieniu do branży mleczarskiej dodatkowego znaczenia nabiera fakt zniesienia kwot mlecznych od 2015 roku. Wszystko to razem powoduje konieczność podjęcia specjalnych działań w tym sektorze - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Tadeusz Nalewajk, podsekretarz stanu w ministerstwie rolnictwa.

Jednym z rozwiązań systemowych w zakresie wsparcia promocji produktów branży mleczarskiej jest ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Na jej podstawie utworzono między innymi Fundusz Promocji Mleka, którego celem jest wspieranie marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji mleka i przetworów mlecznych.

Tadeusz Nalewajk podkreśla, że ze środków tego funduszu mogą być finansowane działania mające na celu informowanie o jakości i zaletach mleka i jego przetworów, działania mające na celu promocję jego spożycia lub jego przetworów, a także działania mające na celu informowanie o korzyściach płynących z przeprowadzenia oceny wartości użytkowej bydła typu mlecznego i mięsno-mlecznego. Wspierany jest udział w wystawach i targach, prowadzenie badań rynkowych dotyczących spożycia mleka i przetworów mlecznych, wspieranie badań naukowych i prac rozwojowych mających na celu poprawę jakości mleka i przetworów mlecznych oraz prowadzących do wzrostu jego spożycia, jak również szkolenia dostawców i podmiotów skupujących. Ponadto, wspierana jest działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli, biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów tych organizacji, zajmujących się problemami rynku mleka i przetworów mlecznych.

O środki finansowe mogą ubiegać się ogólnokrajowe organizacje zrzeszające producentów rolnych lub przetwórców produktów rolno-spożywczych mających miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium RP, którzy produkują lub dokonują obrotu mlekiem lub przetworami mlecznymi, a także inne ogólnokrajowe organizacje branżowe lub międzybranżowe zrzeszające producentów lub przetwórców produktów rolno-spożywczych, jeżeli ich cele statutowe są zgodne z celami funduszy promocji. Jednocześnie uprzejmie informuję, że ze środków funduszy promocji mogą być finansowane te działania, które zostały uwzględnione w planie finansowym danego funduszu promocji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH