Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mleczarze chcą rozporządzenia do ustawy o funduszach promocji

  • Autor: PAP
  • Data: 12-01-2010, 18:45
Mleczarze chcą rozporządzenia do ustawy o funduszach promocji

Organizacje mleczarskie apelują do ministerstwa rolnictwa o przyspieszenie prac nad rozporządzeniem do ustawy o funduszach promocji. Jego brak uniemożliwia dofinansowanie przedsięwzięć z Funduszu Promocji Mleka. Resort zapewnia, że pracuje nad dokumentem, ma być on gotowy jeszcze w tym kwartale.

Jak powiedział we wtorek wicedyrektor Departamentu Rynków Rolnych resortu rolnictwa Dariusz Goszczyński, ministerstwo dokłada starań, by jak najszybciej rozporządzenie mogło wejść w życie. Projekt tego dokumentu jest już po konsultacjach społecznych i będzie skierowany do tzw. oceny skutków regulacji w kancelarii premiera. Dokument czekają jeszcze konsultacje międzyresortowe, wiec według Goszczyńskiego, rozporządzenie może wejść w życie dopiero w marcu. - Długo dyskutujemy, bo jest to trudne rozporządzenie. Jest ono kluczowe dla funkcjonowania funduszy. Potrzebne były głębokie konsultacje, było wiele uwag wzajemnie wykluczających się - tłumaczył Goszczyński.

Polska Izba Mleka (PIM) ma m.in. uwagi w sprawie możliwości rozliczenia wydatków, które zwykle mleczarze ponoszą w lutym, uczestnicząc w międzynarodowych targach. Fundusz dotychczas finansował takie wyjazdy - tłumaczyła dyrektor PIM Agnieszka Maliszewska. Uwagi Związku Polskich Przetwórców Mleka dotyczą m.in. zbyt długiego terminu rozpatrywania wniosku oraz terminu wypłaty pieniędzy z funduszu.

Goszczyński powiedział, że większość postulatów branży zostanie uwzględniona. Wydatki poniesione na promocję od 1 stycznia tego roku, jeżeli zostaną ujęte w planie finansowym funduszu, będą refinansowane. Poinformował też, że resort zamierza skrócić termin wypłaty pieniędzy z trzech miesięcy do dwóch. Natomiast szybsze rozpatrywanie wniosków może być niekorzystne dla wielu organizacji, gdyż zwykle dokumenty zawierają błędy i musi być czas na ich poprawę.

Goszczyński przyznał, że brak przepisów, choć dotyczy wszystkich utworzonych funduszy, najbardziej "boli" mleczarzy, gdyż Fundusz Promocji Mleczarstwa funkcjonuje już od 2002 r. i ma wypracowane sposoby działania.

Ustawa z maja 2009 r. utworzyła dziewięć funduszy: mięsa wieprzowego; mięsa wołowego; mięsa końskiego; mięsa owczego; ziarna zbóż i przetworów zbożowych; owoców i warzyw; mięsa drobiowego; ryb oraz mleka.

Fundusze są zasilane pieniędzmi pochodzącymi z wpłaty 0,1 proc. od cen sprzedaży produktów rolnych. Wpłaty na fundusz mleka są naliczane tak samo jak poprzednio, tj. w wysokości 0,1 grosza od sprzedaży 1 kilograma. Środki zgromadzone w funduszach mają służyć głównie promocji produktów rolnych, a także częściowo finansować badania naukowe, szkolenia oraz udział ich producentów w wystawach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.