REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Mleczarze mogą zarobić na lodach

  • Autor: portalspozywczy.pl / Stratec
  • Data: 03-10-2011, 12:53
Mleczarze mogą zarobić na lodach

W przemyśle FMCG toczą się równolegle dwie dyskusje o rozszerzaniu kategorii: w lodach i w galanterii mlecznej. Toczą się równolegle, a mają wspólną przyszłość - wskazują eksperci Stratec.

REKLAMA

Właśnie zakończył się sezon w sprzedaży lodów. Jak zauważają eksperci Stratec, polskie lody wykształciły już kastę liderów, grupę silnych firm, które wizerunkowo opanowały rynek. Liderzy narzucili własne reguły gry i jako podstawową cechę lodów promują paletę smakową. Rozszerzanie tej koncepcji podąża w stronę nowych polew, posypek czy lodów z nadzieniem.

Mleczarze też mają problem z rozszerzaniem pewnej kategorii. Analitycy wskazują, że półki z galanterią mleczarską stają się coraz dłuższe, a miejsca na nich i tak coraz mniej. Tymczasem powinni zainteresować się poważnym wejściem na rynek lodów, które też są galanterią mleczarską.
Eksperci Stratec zachęcają do spojrzenia na przykład: jednym z porządniejszych produktów na rynku są śmietankowe lody, sprzedawane w taniej sieci handlowej poniżej 5 zł za litr. Ich skład jest lepszy, niż w sztandarowych produkcjach liderów po 8 zł za litr. Po prostu mają więcej śmietanki i nie dolano do nich wody. Dlaczego? Bo produkuje je Mlekovita - specjaliści od mleka, a nie od technologicznie "zoptymalizowanych" lodów.

Wśród mleczarzy rozmawia się o rozszerzaniu galanterii, wśród specjalistów od lodów trwa dyskusja o odsezonowaniu kategorii. Rozszerzenie konsumpcji lodów na wszystkie pory roku jest możliwe i daje realną szansę na duże zyski.

Ale paradoksalnie - do poprowadzenia tej rewolucji lepszą pozycję mają właśnie mleczarze, a nie lodziarze. Eksperci Stratec oceniają, że łatwiej będzie dodać lody śmietankowe do kategorii całorocznych mlecznych przysmaków, niż wmówić konsumentom wizję bambino na styczniowym spacerze. Dodatkowo, jeśli konsumenci uświadomią sobie, że lody są robione właśnie z mleka i śmietanki, dobra marka mleczarska może występować jako gwarancja jakości produktu. Mleczarze, którzy przyjmą rozsądną strategię w tym segmencie, mogą dużo zarobić.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ewa G. 03-10-2011, 23:55:
Od kilku lat jest "ciśnienie" na mleko i przetwory z niego,
więc tym bardziej widzę tu szansę dla takiego produktu. Można rozwijać o takie produkty brandy, które już są na rynku i ich rozpoznawalność jest wysoka, lub tworzyć nowe marki. Ogólnie pomysł jest i miejsce na rynku też jest.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH