Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Czy marką parasolową można wykreować lidera kategorii?

Na dojrzałym polskim rynku produktów mlecznych nie ma wiele miejsca dla nowych produktów, a konsumpcja nie rośnie już tak szybko. W takich warunkach niesłychanie trudno wprowadzić na rynek nową markę. Czy lepiej posłużyć się marką parasolową, w której obrębie znajdują się już sprawdzone, przyjęte przez rynek produkty? A może bardziej opłacalne będzie wypracować dedykowany, osobny brand, gdzie logo producenta to znak jakości i wiarygodności?

Mleczna środa: Czy marką parasolową można wykreować lidera kategorii?
mleczna środa
fot. unsplash

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 12-02-2019, 21:52

Chcąc wprowadzić na rynek nową markę produktów mleczarskich, trzeba starannie przemyśleć strategię. Marka produktowa jest pojęciem bardzo rozbudowanym, złożonym, która ma działać w sferze podświadomości klientów i wewnętrznie zachęcać ich do wyboru tego określonego produktu. Musi mieć duszę. Budowanie marki podobnie jak ona sama jest procesem bardzo złożonym i trwającym wiele lat. - To co wyróżnia branżę spożywczą to to, że przy całym klimacie, który uda stworzyć się budując określoną markę – musimy zaoferować konsumentowi bezpieczeństwo i jakość. Marka nie może zgubić tych cech produktu, które dla klienta są ważne. Budowanie marki jest procesem ciągłym, bo zmieniają się trendy. Niezmiernie istotna jest konsekwencja w działaniach. Chaotyczne zmiany koncepcji często nie wpływają pozytywnie na budowanie wizerunku – mówi Paweł Gaca, wiceprezes Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

Firma posiadająca już uznaną pozycje na rynku musi zdecydować o strategii dla swojej marki lub marek. Marki produktów mleczarskich można budować w oparciu o różne strategie. Najbardziej popularne to marka parasolowa i marka danej grupy produktowej, każda z nich ma swoje zalety i wady, stąd najczęściej stosowaną strategią jest tzw. strategia mieszana, gdzie można łączyć siłę marki firmy z wybranymi markami produktów. - Marka parasolowa to oznaczanie i wprowadzenie na rynek wszystkich produktów firmy tą samą marką. Strategia ta jest zdecydowanie najbardziej ekonomiczna, niesie ze sobą korzyści, takie jak obniżenie kosztów marketingu, ułatwienie wprowadzania nowych produktów na rynek i zwiększenie ich rozpoznawalności. Utrudnieniem jest jednak to, że w ramach danej marki trudno stosować mechanizmy segmentacji produktów tej samej kategorii produktowej – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

więcej informacji:

marki mleczarskie RSS ALERT    /    Jacek Sadowski RSS ALERT    /    Jacek Wyrzykiewicz RSS ALERT    /    Dariusz Sapiński RSS ALERT    /    Mlekovita RSS ALERT    /    Hochland RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT    /    Paweł Gaca RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.243.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.