Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Danone wsłuchuje się w głos rynku (wywiad)

O mleczarskich trendach, sprzedaży za pośrednictwem e-commerce i obecnych oraz przyszłych inwestycjach rozmawiamy z Markiem Wojtyną, prezesem Danone Sp. z o.o., dyrektorem rynku Polska i Kraje Bałtyckie.

Mleczna środa: Danone wsłuchuje się w głos rynku (wywiad)
mleczna środa
Marek Wojtyna

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 26-02-2019, 19:13

Jakie trendy na rynku mleczarskim dostrzega Danone? Jak zmieniają się produkty w segmencie galanterii mleczarskiej?

Trendy, które najsilniej wpływają na decyzje zakupowe polskich konsumentów, są widoczne w wielu segmentach - nie tylko w kategoriach produktów mlecznych i pochodzenia roślinnego, w których jesteśmy liderem. Zdecydowanie najsilniej zauważalny jest zwrot konsumentów w kierunku zdrowego stylu życia i związane z tym poszukiwanie wartościowych produktów oraz zdrowszych alternatyw do przekąsek, które cechuje wysoka kaloryczność i za razem niska wartość żywieniowa. Polscy konsumenci cenią sobie przy tym smak oraz są otwarci na eksperymentowanie i sięganie po nowości. Drugim ważnym trendem jest wygoda – zarówno w kontekście zakupu produktu, jak i jego konsumpcji.

Jakie są oczekiwania konsumentów, dotyczące produktów mleczarskich?

Konsumenci, kupując produkty mleczne, kierują się dwiema podstawowymi potrzebami: troski o zdrowie oraz dostarczania sobie przyjemności płynącej z jedzenia. Obserwujemy silne zainteresowanie produktami naturalnymi oraz produktami pochodzenia roślinnego. Konsumenci szukają również dodatkowych korzyści żywieniowych, dlatego chętnie sięgają po produkty, zawierające wartościowe dodatki, jak np. siemię lniane. Równie często wybierane są produkty w wygodnych opakowaniach, umożliwiających konsumpcję w drodze, takie jak jogurty w butelkach czy serki w wygodnych saszetkach. W minionym roku sprzedaż produktów mlecznych w tego rodzaju opakowaniach zanotowała wzrosty odpowiednio o 11% oraz o 25%. Wzrost sprzedaży w tych segmentach był zauważalnie większy niż w przypadku produktów mlecznych
w kubeczkach.

Jak Danone wychodzi tym oczekiwaniom na przeciw?

W Danone od zawsze wsłuchujemy się w potrzeby naszych konsumentów. Regularnie wprowadzamy na rynek nowości produktowe, które wpisują się w najnowsze trendy – dobrym przykładem jest Activia do picia z siemieniem lnianym czy Danio oraz Danonki w wygodnych saszetkach, które pozwalają na konsumpcję poza domem, bo dzięki tym opakowaniom produkty w saszetkach mogą być przechowywane poza lodówką do 6 godzin. Jednocześnie doskonalimy składy naszych produktów, tak by jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby żywieniowe. Dla przykładu na przestrzeni ostatnich ponad dziesięciu lat w serkach Danonki o smaku truskawkowym obniżyliśmy zawartość cukru dodanego o 34%. Co więcej w 2018 roku poszerzyliśmy nasze portfolio o produkty pochodzenia roślinnego, mogące stanowić ciekawe urozmaicenie diety. Wierzymy, że dzięki między innymi takim działaniom, nie tylko wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, ale i inspirujemy ich do dokonywania właściwych wyborów żywieniowych.

więcej informacji:

Marek Wojtyna RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT    /    Danone w Polsce RSS ALERT    /    inwestycje Danone RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    galanteria mleczarska RSS ALERT    /    jogurty RSS ALERT    /    Activia RSS ALERT    /    Actimel RSS ALERT    /    serek Danio RSS ALERT    /    współpraca z HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.28.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.