Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Mleczna środa: Danone wsłuchuje się w głos rynku (wywiad)

Strona 2 z 3


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 26-02-2019, 19:13

 Jakie inwestycje są obecnie prowadzone i planowane w Bieruniu? Jaki jest ich koszt i co dadzą firmie? Jaka część produkcji z Bierunia jest eksportowana i na jakie rynki?

Fabryka Danone w Bieruniu stała się w ciągu ostatnich 3 lat ważnym centrum produkcyjnym w regionie. Modernizacja zakończona w 2017 roku, której koszt wyniósł 40 mln zł, znacznie zwiększyła potencjał produkcyjny fabryki oraz jej rolę w regionie. To w Bieruniu powstają jogurty pitne w opakowaniach powyżej 100 g oraz jogurty i serki w wygodnych saszetkach. Tutaj wytwarzany jest również serek Danio, który jest liderem na rynku serków homogenizowanych w Polsce. Obecnie produkty z Bierunia trafiają do ponad 20 krajów w Europie i do USA, a skala eksportu, jak i liczba wariantów produktowych wysyłanych poza granice naszego kraju, systematycznie rośnie.

Jakie są w Państwa ocenie największe przeszkody w zwiększeniu konsumpcji produktów mlecznych w Polsce? Jak oceniają Państwo polski rynek na tle innych krajów, w których działa Danone?

Kategoria produktów mlecznych po latach dynamicznego rozwoju osiągnęła stabilizację, a w kolejnych latach prognozowany jest dalszy rozwój. Przewiduje się, że ta kategoria będzie rosnąć w najbliższych latach średnio o 1,5% rocznie. Dodatkowo statystyczny Polak konsumuje około 15 kg. produktów mlecznych rocznie, czyli blisko połowę mniej niż statystyczny mieszkaniec krajów Europy Zachodniej (np. Francji, Holandii, Hiszpanii), co również pozwala przewidywać dalszy potencjał do wzrostu kategorii w Polsce. Jednocześnie ogromnie istotnym czynnikiem wpływającym na kondycję kategorii jest również świadomość tego, jak ważną częścią codziennej diety są produkty mleczne. Eksperci do spraw żywienia rekomendują 2 porcie produktów mlecznych w codziennej diecie dorosłych oraz 3-4 porcje w diecie dzieci i młodzieży6, m.in. ze względu zawartość wapnia. Spożywanie produktów mlecznych, szczególnie w przypadku dzieci, może odpowiedzieć na ważną potrzebę żywieniową - niedobory wapnia w diecie dotyczą aż 50% dzieci w Polsce7. Drugie istotne wyzwanie, to umiejętne odpowiadanie na potrzeby młodszej grupy konsumentów, oczekujących bardziej atrakcyjnych rozwiązań, dopasowanych do ich trybu życia, co naszym zdaniem może przyczynić się do zmiany tradycyjnego charakteru kategorii i pozytywnie wpływać na jej rozwój. Wierzymy w potencjał polskiego rynku, dlatego inwestujemy zarówno w zaplecze produkcyjne, jak i w nowości produktowe odpowiadające trendom rynkowym oraz potrzebom konsumentów.

więcej informacji:

Marek Wojtyna RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT    /    Danone w Polsce RSS ALERT    /    inwestycje Danone RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    galanteria mleczarska RSS ALERT    /    jogurty RSS ALERT    /    Activia RSS ALERT    /    Actimel RSS ALERT    /    serek Danio RSS ALERT    /    współpraca z HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.