Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Mleczna środa: Masło i margaryna w gazetkach promocyjnych

Co wybrać: masło czy margarynę? Odwieczny spór o najlepszy dodatek do kanapek znajduje oddźwięk nie tylko w publikacjach poświęconych kulinariom czy zdrowiu, ale także w kampaniach reklamowych.

Mleczna środa: Masło i margaryna w gazetkach promocyjnych
mleczna środa
Fot. Shutterstock

Autor: FOCUS Research International/portalspożywczy.pl
Data: 03-12-2019, 17:51

Agnieszka Smarzewska, FOCUS Research International, zwraca uwagę, że masło potocznie cieszy się opinią produktu bardziej prestiżowego i zdrowszego, ze względu na zawartość witamin A, D i E czy brak dodatków chemicznych. Coraz częściej jednak podnoszą się głosy dietetyków, że należy ograniczyć spożycie występujących w maśle nasyconych kwasów tłuszczowych, które prowadzą do wzrostu poziomu cholesterolu we krwi, a samo masło dobrze zastąpić margaryną, która ma w sobie zdrowsze, nienasycone tłuszcze roślinne. - Z drugiej strony, margaryna, zwana także „masłem roślinnym”, ze względu na sposób produkcji zawiera mniejszą bądź większą ilość kwasów tłuszczowych trans, bardzo szkodliwych dla zdrowia. Margaryna często bywa używana do pieczenia, cieszy się przeważnie niską ceną i licznymi wariantami smakowymi: na rynku znaleźć można choćby margarynę śmietankową, oliwkową czy... o smaku chleba. Dla niezdecydowanych istnieje jeszcze jedna propozycja: miks tłuszczowy, czyli mieszanka masła z tłuszczami roślinnymi – pisze Agnieszka Smarzewska.

Co zatem wybrać? Każdy konsument musi zdecydować sam, biorąc pod uwagę własne zdrowie, nawyki żywieniowe i smakowe upodobania. Jedno jest pewne: przy dokonywaniu wyboru musi się on zmierzyć z dochodzącymi zewsząd komunikatami reklamowymi, które na ów wybór potrafią mocno wpłynąć. Firma badawcza FOCUS Research International sprawdziła, jak przedstawiały się promocje masła i margaryny w gazetkach handlowych wszystkich badanych sklepów i hurtowni w ciągu ostatnich dwóch lat. Jak się okazało, w badanym okresie margaryna była promowana o wiele częściej niż masło i miksy tłuszczowe. W przypadku margaryn koncernu Upfield, do którego należą takie marki jak Rama i Flora, w każdym roku było to niemal trzy razy więcej modułów promocyjnych, w porównaniu z firmą SM Mlekovita, która odnotowała najwięcej promocji w kategorii masło. Ilością ofert margaryny w gazetkach handlowych koncernowi Upfield dorównywała Grupa Bunge, która w swoim portfolio ma takie marki jak Palma z Kruszwicy czy Słynne MR Roślinne.

więcej informacji:

masło RSS ALERT    /    margaryna RSS ALERT    /    Agnieszka Smarzewska RSS ALERT    /    FOCUS Research International RSS ALERT    /    mleczna środa RSS ALERT    /    promocje sieci handlowych RSS ALERT    /    promocje handlowe RSS ALERT    /    promocje cenowe RSS ALERT    /    promocje produktów mleczarskich RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.201.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.