Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Mleko w e-handlu

Wszystkie dane i analizy pokazują szalenie dynamiczny wzrost obrotów w e-handlu. Ten trend dotyczy również żywności. Swoje sklepy internetowe posiadają największe sieci handlowe. Jak zatem w internecie wygląda sprzedaż produktów mleczarskich?

Mleczna środa: Mleko w e-handlu
mleczna środa
Fot. Shutterstock

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 11-06-2019, 18:35

Jak podaje najnowszy raport Statista Digital Market Outlook, Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W latach 2018-2022 jego wartość ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld dol. W tym roku wzrośnie ona do 50 mld zł. To sporo, bo jeszcze w 2015 r. wartość polskiego rynku e-commerce szacowano na „zaledwie” 30 mld. Z kolei szacunki ekspertów Polskiego Instytutu Ekonomicznego wskazują na 63 mld zł w 2020 r. - napisano w raporcie. Instytut wskazuje, że w najbliższych latach nastąpią dynamiczne zmiany w handlu związane z rozwojem automatyzacji oraz nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych.

Jak na powyższym tle wyglądają produkty mleczarskie? Zdaniem Zbigniewa Płuciennika, twórcy platformy Szopi.pl, sprzedaż nabiału rozwija się moim zdaniem w podobnym tempie jak cały e-handel artykułami spożywczymi. - Jest to wzrost dwucyfrowy w procentach. Ma on miejsce w zarówno w modelu dostaw z artykułami świeżymi - gdzie zawarte są w zamówieniach świeże mleko, sery i inne przetwory - a także w przypadku handlu towarami suchymi - gdzie np. istotną niszą jest mleko w proszku dla dzieci – mówi Zbigniew Płuciennik.

Jeśli prześledzić oferty internetowych sklepów spożywczych, w każdym, z nich jest duży wybór nabiału. Tesco w swojej witrynie podkreśla, że dostarcza produkty prawidłowo schłodzone, natomiast zamrożone w temperaturze nawet –18 °C. Piotr i Paweł obiecuje troskę, aby wszystkie oferowane przez sklep produkty nabiałowe były transportowane i przechowywane z zachowaniem wszelkich norm — tak surowych w przypadku tego typu żywności. Warto zwrócić uwagę, iż oferta produktów mleczarskich jest bardzo szeroka – Polski Koszyk w tek kategorii ma 1361 indeksów. Z kolei E.Leclerc obiecuje dostawę w 3 godziny od zamówienia.

Jak mówi Piotr Kondraciuk, prezes sklepu Polskikoszyk.pl udział w średnim koszyku zakupowym produktów nabiałowych w 2018 wyniósł 7,29 proc., natomiast w 2019 roku - 8,33 proc. - Najlepiej sprzedające się kategorie to sery (cała kategoria od twarogów do serów twardych) – 31,09 proc., ale bez wyraźnego lidera – największa podkategoria to twarogi – 5,04 proc., sery kawałki 3,88 proc., sery do smarowania 3,86 proc.. Drugie miejsce zajmuje mleko UHT 22,90 proc., trzecie - napoje roślinne - 13,49 proc., a czwarte masło - 10,85 proc. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że kategoria margaryny i tłuszcze do smarowania jest 13-krotnie mniejsza od kategorii masło – mówi prezes Polskikoszyk.pl

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

mleczna środa RSS ALERT    /    Piotr Kondraciuk RSS ALERT    /    polskikoszyk.pl RSS ALERT    /    Zbigniew Płuciennik RSS ALERT    /    szopi.pl RSS ALERT    /    OSM Łowicz RSS ALERT    /    e-handel produktami mleczarskimi RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    GLS RSS ALERT    /    Tomasz Kroll RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.