Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Mleko w e-handlu

Strona 2 z 3


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 11-06-2019, 18:35

Z danych sprzedażowych sklepu polskikoszyk.pl wynika, że w kategorii nabiał, najsilniejszą marką jest Mlekpol, który generuje aż 20,60 proc. całej sprzedaży – głównie Łaciate 17,14 proc. w całej sprzedaży. Drugie miejsca ma Mlekovita, której produkty stanowią 8,05 proc. całej sprzedaży, a ostatnie miejsce na podium, czyli trzecią pozycję zajmuje OSM Piątnica - 7,76 proc. Dla porównania Danone to tylko 2,06 proc., a Arla - 2,03 proc. - Warto zwrócić uwagę, że w poszczegolnych kategoriach są wyjątki. Liderem kategorii masło jest Mlekovita, która ma 23,72 proc. udziału w kategorii. Liderem kategorii mleko UHT jest Mlekpol - 60,27 proc. udziału, a w kategorii śmietana – Mlekpol i Piątnica prawie razem po 31 proc. udziałów. Z kolei niekwestionowanym liderem w kategorii twarogi i twarożki jest mleczarnia z Piątnicy, która ma rekordowe 57 proc. udziału.

Jak mówi Zbigniew Płuciennik, w serwisie Szopi.pl klient definiuje swój koszyk dobierając produkty z Carrefour, Lidla, Biedronki czy Tesco i otrzymuje dostawę do 2 godzin lub w wybranym oknie czasowym. - Nasz model powoduje, ze zakupy u nas są podobne do cotygodniowych czy codziennych zakupów w sklepach off-line. A więc zawierają produkty mleczne - w proporcji podobnej do normalnych zakupów - są obecne w prawie każdym zleceniu. Produkty mleczarskie dają ok. 15proc. procent wartości obrotów na naszej platformie. A więc są właściwie największą grupą - pokonując owoce, warzywa, produkty mięsne i inne kategorie – mówi twórcy platformy Szopi.pl. Niestety największe sieci handlowe odmówiły odpowiedzi na pytania dotyczące sprzedaży internetowej produktów mleczarskich. Mimo to, z powyższych danych wynika, że produkty mleczarskie można skutecznie sprzedawać przez internet. Równocześnie, jako interesujący fakt należy odnotować rezygnację OSM Łowicz z prowadzonego przez firmę sklepu internetowego. - Zrezygnowaliśmy z niego z początkiem 2017. Głównym powodem było to, że jedynie produkty UHT mogły być w nim z powodzeniem sprzedawane, ponieważ nie wymagają one chłodzenia. Pozostałe produkty nie były oferowane z powodu wysokich kosztów dostawy produktów wymagających chłodzenia – powiedział Mateusz Rutkowski, z dział marketingu OSM Łowicz.

więcej informacji:

mleczna środa RSS ALERT    /    Piotr Kondraciuk RSS ALERT    /    polskikoszyk.pl RSS ALERT    /    Zbigniew Płuciennik RSS ALERT    /    szopi.pl RSS ALERT    /    OSM Łowicz RSS ALERT    /    e-handel produktami mleczarskimi RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    GLS RSS ALERT    /    Tomasz Kroll RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.4.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.