Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Mleczna środa: Premiumizacja rynku wymusza zmiany strategii

Obserwacja jak zmienia się rynek, znajomość trendów i oczekiwań konsumentów pozwala z odpowiednim wyprzedzeniem wprowadzić strategię budowania marki. Firma serowarska Ceko dostrzegła trend premiumizacji i wyszła mu naprzeciw poprzez odpowiednią modyfikację strategii.

Mleczna środa: Premiumizacja rynku wymusza zmiany strategii
mleczna środa
fot.PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 10-12-2019, 12:41

- Kiedy w 2015 zdecydowaliśmy się na zmianę strategii i zaczęliśmy budować markę Sery z Goliszewa w segmencie premium/upper-medium, rynek wyglądał trochę inaczej. Niewiele marek świadomie pozycjonowało się w tej niszy. Teraz, po 4 latach widzimy, że Sery z Goliszewa choćby częściowo przyczyniły się do wzrostu tego segmentu. Nasi konkurenci kilkukrotnie zmieniali opakowania, niejednokrotnie inspirując się naszym konceptem, pojawiło się też kilka nowych marek. Co niektórzy nawet próbowali nas kopiować zupełnie wprost – mówi Dariusz Zieliński, prezes Ceko. Dodaje, iż poprzez takie działania branży, zmienia się postrzeganie serów jako kategorii: odchodzimy od generycznych "serów żółtych" w stronę produktów markowych, gdzie liczy się jakość i pochodzenie, a to działa również na naszą korzyść. Po latach prostych wyborów między goudą a edamskim, polski konsument powoli "dojrzewa do serów dojrzewających", które mają unikalny smak i charakter. Zdaniem prezesa Zielińskiego, „premiumizacja" to trend, który od dobrych kilku lat widać w całej branży spożywczej, ludzie coraz uważniej wybierają produkty, które mają trafić na ich talerz, czytają etykiety, zadają pytania, szukają informacji w internecie. Pojawiły się nawet specjalne aplikacje, które, po zeskanowaniu kodu EAN mają pokazać skład produktu i ocenić na ile jest on "zdrowy" i czy nie zawiera szkodliwych chemikaliów. - My nie mamy się czego bać, bo od lat wytwarzamy sery z "czystą etykietą", bez żadnych konserwantów i sztucznych dodatków – dodaje.

Zwraca uwagę, że w ciągu ostatniego roku obserwujemy również skokowy wzrost świadomości ekologicznej wśród konsumentów. Dużo się mówi o szkodliwym plastiku, "zero waste" etc. Pojawia się coraz więcej produktów z certyfikatem ekologicznym. Jednak ten certyfikat, o ile potwierdza ekologiczne pochodzenie surowca, to zupełnie pomija temat opakowań. I dochodzi do absurdalnych sytuacji, gdzie ekologiczny, certyfikowany produkt zapakowany jest w kolorowy, totalnie niemożliwy do recycklingu, plastik.

- Wychodząc naprzeciw tej rosnącej świadomości, zdecydowaliśmy, że nie będziemy dalej rozwijać gamy serów paczkowanych i skupimy się na sprzedaży wagowej. Produkt sprzedawany z lady jest nie tylko znacznie bardziej ekologiczny, ale również świeższy i smaczniejszy niż ten plastrowany w fabryce. Powoli na rynku pojawiają się już nowe opakowania naszych bloków, które wyróżnią Sery z Goliszewa w ladzie w podobny sposób, jak z sukcesem robią to na półce – mówi Dariusz Zieliński.

więcej informacji:

mleczna środa RSS ALERT    /    Ceko RSS ALERT    /    Demo Effective Launching RSS ALERT    /    Dariusz Zieliński RSS ALERT    /    Jacek Sadowski RSS ALERT    /    budowa marki premium RSS ALERT    /    budowa marki RSS ALERT    /    sery dojrzewające RSS ALERT    /    sery długodojrzewające RSS ALERT    /    Sery z Goliszewa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.55.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.