Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Mleczna środa: Prezes Mlekpolu apeluje by przygotować się do stawienia czoła globalnej konkurencji

Organizowanie się rolników w grupy producenckie czy też w spółdzielnie oraz konsolidacja podmiotów przetwórczych ma sens, gdyż jest to połączenie wszystkich swoich możliwości i sił, a także kapitałów w tym trudnym okresie, aby wspólnie pokonywać wszystkie problemy - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol.

Mleczna środa: Prezes Mlekpolu apeluje by przygotować się do stawienia czoła globalnej konkurencji
mleczna środa
Edmund Borawski, prezes Mlekpolu /fot. PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 07-01-2020, 17:23

W jego opinii, polskie mleczarstwo dochodzi do zrównoważonego potencjału przetwórczego, który pozwoli zagospodarowywać całą skalę surowców mleczarskich zaczynając od mleka, idąc przez serwatkę, maślanką i inne półprodukty

Zdolności technologiczne pozwalają zagospodarować surowiec przy ograniczonym handlu w sobotę i niedziele. Zablokowanie handlu w niedziele spowodowało, że całe przetwórstwo spożywcze musi budować nowe magazyny - mówi prezes Mlekpolu.

Na tegorocznych targach Mleko-Expo odbyło się spotkanie prezesów spółdzielni mleczarskich z ministrem rolnictwa. - Na dzień dzisiejszy nasz przemysł rolno-spożywczy i rolnictwo porusza się od klęski urodzaju do klęski nieurodzaju. Przekonany jestem, ze przyszedł czas żeby wprowadzić specjalizację upraw i przetwórstwa dla poszczególnych regionów Polski, żeby jak najskuteczniej wykorzystać naturalne uwarunkowania - uważa Edmund Borawski.

Zapytany, kto powinien zająć się takim planowaniem, powiedział iż do tego potrzebne są odpowiednie środki. - Chcąc w przyszłości mieć mocne rolnictwo i dobry przemysł rolno-spożywczy, to trzeba w niego racjonalnie zainwestować. Spotykamy się na rynkach światowych z o wiele silniejszą konkurencją. W porównaniu do wielkich globalnych koncernów jeszcze jesteśmy rozproszeni i rozdrobnieni. Mówiąc o przyszłości, rozumiem ministra, który uważa, iż trzeba dołożyć trochę pieniędzy i stworzyć coś, co będzie mogło realnie konkurować z rynkiem światowym. Budowa strategii rozwoju polskiej gospodarki to obowiązek Rządu Rzeczypospolitej Polskiej - mówi szef Mlekpolu.

Prezes Borawski podkreśla, że zarządzający przedsiębiorstwami - zarówno prywatnymi jak i spółdzielczymi, powinni mieć nie tylko optymistyczny scenariusz działania, ale także być przygotowany do negatywnych zmian na rynku światowym.

Zapytany o nastroje rolników, producentów mleka, powiedział, że Mlekpol stara się wypracowywać dodatnie wyniki finansowe płacąc jedną z wyższych cen za mleko w kraju, ale zawsze jest problem z pełną satysfakcją producentów mleka. - Oni nadal są w okresie inwestycyjnym i ciągle oczekują większych i wyższych wynagrodzeń - dodaje.

Obecnie Mlekpol posiada 12 zakładów. Mleko odbiera od 11 tys. rolników, zatrudnia 2,3 tys. pracowników. Firma skupuje i przerabia 16 proc. mleka produkowanego w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

mleczna środa RSS ALERT    /    Edmund Borawski RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    rynek mleczarski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.