Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Produkty bez laktozy w gazetkach promocyjnych

- Moda na wybieranie produktów bez laktozy czy ekologicznych i lepszych dla zdrowia ma się w najlepsze, wpisuje się bowiem w ogólny trend dbania o siebie i "bycia fit". Odzwierciedlają to również gazetki promocyjne, źródło wiedzy na temat asortymentu sklepów i propozycji producentów - mówi Agnieszka Smarzewska, PR Manager Poland FOCUS Research International.

Mleczna środa: Produkty bez laktozy w gazetkach promocyjnych
mleczna środa

Ilość ofert produktów bez laktozy w stosunku do wszystkich promocji nabiału w gazetkach promocyjnych w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła o niecały 1% – wykazała analiza przeprowadzona przez firmę badawczą FOCUS Research International. - Badanie dotyczyło lat 2017 i 2018. Objęło gazetki hiper- i supermarketów, dyskontów oraz sieci typu Cash & Carry – wyjaśnia Agnieszka Smarzewska.

Panująca od kilku lat moda na kupowanie produktów mlecznych oznaczonych jako niezawierające laktozy znalazła odbicie w marketingu, a co za tym idzie, w gazetkach reklamowych. Od początku budziła kontrowersje. Naukowcy, dietetycy, producenci żywności, a także celebryci i influenserzy powiedzieli w mediach już wiele na ten temat, a ich opinie nierzadko były sprzeczne.

Według niektórych, występujący w mleku dwucukier, czyli laktoza, miałby sprawiać problemy zdrowotne znacznemu procentowi populacji. Powodem jest brak w organizmie laktazy, enzymu rozbijającemu laktozę na cukry proste.

W mediach początkowo pojawiały się reklamy tabletek na nietolerancję laktozy, niedługo potem rynek spożywczy powoli zaczął wprowadzać na półki alternatywne produkty mleczne. Z czasem część autorytetów zaczęła bić na alarm: teorie o szkodliwym wpływie laktozy na osoby, u których medycznie nie stwierdzono jej nietolerancji, miały być mocno przesadzone, a wybieranie ekwiwalentów uboższych o kontrowersyjny dwucukier wręcz szkodliwe.

Jak jest naprawdę? Część konsumentów nie zmieniła nawyków żywieniowych, niektórzy jednak zapewne zauważyli poprawę samopoczucia po wypiciu mleka bez laktozy, gdyż od strony marketingowej towary te cieszą się coraz większą popularnością.

Jak wykazało badanie firmy FOCUS Research International, w 2017 roku promocje produktów bez laktozy stanowiły 2% wszystkich promocji nabiału w gazetkach handlowych. Rok później odsetek ten wynosił 2,8%. Przyglądając się poszczególnym formatom sieci handlowych, można zauważyć, że na przestrzeni badanych lat liczba ofert produktów bez laktozy prawie dwukrotnie wzrosła w gazetkach hipermarketów.

Znaczny przyrost widać także w przypadku placówek typu Cash & Carry. Mniej promocji niż rok wcześniej nabiał bez laktozy zanotował jedynie w gazetkach dyskontów, jednak to właśnie w dyskontach już w 2017 roku liczba promocji produktów bez laktozy stanowiła największy, bo wynoszący 4,5%, odsetek wśród ofert nabiału.

więcej informacji:

mleczna środa RSS ALERT    /    gazetki promocyjne RSS ALERT    /    produkty bezlaktozowe RSS ALERT    /    mleko bez laktozy RSS ALERT    /    produkty mleczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.156.58
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.