Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Roślinne alternatywy kuszą producentów nabiału

Od soi i migdałów przez owies, ryż i kokos - roślinne alternatywy nabiału wywołują poruszenie wśród konsumentów, a rynek w Polsce dynamicznie rośnie i wart jest już ponad 120 mln zł. Czy to szansa dla polskich producentów nabiału na zwiększenie oferty i przychodów?

Mleczna środa: Roślinne alternatywy kuszą producentów nabiału
mleczna środa
fot. shutterstock.com

Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
Data: 14-08-2019, 05:59

- Bazując na danych firmy Mintel, 25% respondentów w Polsce ogranicza ilość nabiału w diecie ze względów zdrowotnych, zaś 15% deklaruje, że woli smak napojów roślinnych niż mleka krowiego/koziego, Dodatkowo, aż 44% uznaje roślinne alternatywy dla jogurtu za równie smaczne jak jogurty nabiałowe. Analizując informacje pochodzące z Globalnej Bazy Nowych Produktów firmy Mintel, pomiędzy sierpniem 2016 roku a lipcem 2019 roku, roślinne zamienniki mleka stanowiły 44% udział w całej kategorii mleka, mleka smakowego i roślinnych alternatyw pod kątem liczby wdrażanych innowacji. Podobny rozkład odnotowano w całym regionie europejskim - komentuje Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Z danych organizacji ProVeg Polska wynika, że na polskim rynku dostępnych jest obecnie ponad 90 rodzajów napojów roślinnych. Są one dostępne również w znaczącej liczbie kawiarni i innych punktów gastronomicznych, zwłaszcza w dużych miastach. 

- Na ten moment szacuje się, iż cały rynek napojów roślinnych w Polsce to około 120-126 mln zł. Rynek ten z pewnością będzie się w Polsce rozwijał - obserwujemy podobne trendy we wszystkich krajach Europy Zachodniej i USA. Według danych Nielsena, przykładowo w USA, rynek roślinnych zamienników mleka jest wart obecnie 1,82 mld dol. i w ciągu ostatniego roku jego wartość wzrosła o 9%, podczas gdy sprzedaż mleka krowiego spadła w tym samym czasie o 6%. Roślinne napoje stanowią obecnie 13% rynku mleka w handlu detalicznym w USA. Jednocześnie globalna wartość rynku napojów roślinnych estymowana jest już na ponad 16 mld dolarów - podaje Karolina Kosno, PR & Communication Manager ProVeg Polska.

Uwierzyli w potencjał

Zdaniem ekspertów polscy producenci mleka powinni zainteresowań się rozszerzeniem produkcji o roślinne alternatywy.

- W Polsce w 2016 r. na jednego mieszkańca przypadało spożycie 38,8 litra mleka odzwierzęcego i jest to spadek w porównaniu do 2011 r. o 11,4% (za Canadian Dairy Information Centre). (...) Branża mleczarska zdecydowanie powinna zainteresować się produkcją roślinnych odpowiedników mleka, co może stanowić doskonałą okazję do nadrobienia potencjalnych strat finansowych spowodowanych spadkiem spożycia mleka krowiego. Jednocześnie, polski producent mógłby bazować na lokalnych surowcach takich jak groch, łubin, czy popularny obecnie owies. Szczególnie brakuje na rynku produktów oferowanych w cenie detalicznej dopasowanej do możliwości polskiego konsumenta - podkreśla Karolina Kosno, PR & Communication Manager ProVeg Polska.

więcej informacji:

Karolina Kosno RSS ALERT    /    ProVeg RSS ALERT    /    Rafał Wróblewski RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT    /    Alpro RSS ALERT    /    Alpro soya RSS ALERT    /    mleko RSS ALERT    /    roślinna dieta RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    mleczna środa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Tomasz 2019-08-14 11:13:00
    Czy jest szansa że napoje roślinne będą tańsze ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.