Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Trendy w opakowaniach dla produktów mlecznych

Opakowania, podobnie jak same produkty, podlegają licznym trendom, modom i ciągłym zmianom. W tej chwili głównym, chociaż nie jedynym, kierunkiem zmian jest ekologia.

Mleczna środa: Trendy w opakowaniach dla produktów mlecznych
mleczna środa
fot. Unsplash

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 23-04-2019, 17:19

Najbardziej znaczący trend konsumencki to przede wszystkim wzrastająca troska o środowisko naturalne. Jak mówi Kinga Sieradzon, Dyrektor Generalna Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski, konsumenci coraz częściej sięgają po opakowania, które pochodzą z surowców odnawialnych, z możliwością pełnego recyklingu. Kluczowy jest dla nich wybór produktów spożywczych w opakowaniach, w których wykorzystuje się jak najmniej komponentów plastikowych. - Przykładem są tu właśnie opakowania kartonowe, składające się w znakomitej części z papieru, pochodzącego z celulozy z drewna, a więc surowca odnawialnego – mówi Kinga Sieradzon.

Właśnie powstał polski Pakt na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Pakt zawiązała grupa firm wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych i firmy związane z łańcuchem wartości opakowań – liderzy swoich branż, a także organizacje branżowe i pozarządowe. Jego celem jest wypracowanie sposobów na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w polskiej gospodarce. Polska czwartym krajem na świecie, w którym realizowana jest taka inicjatywa międzysektorowa. W deklaracji podpisanej w Warszawie, sygnatariusze paktu zobowiązali się, że do końca 2019 roku stworzą ,,mapę drogową” przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w Polsce. - W Danone głęboko wierzymy w to, że plastik nigdy nie powinien trafiać na trawniki, do lasu czy do morza. Dlatego przystąpiliśmy do polskiego paktu, dzięki czemu wspólnie zbudujemy model lepszego wykorzystywania opakowań. Zawiązana właśnie współpraca przełoży się na konkretne rozwiązania, które przyczynią się do lepszego i mądrzejszego korzystania z tworzyw sztucznych w Polsce - mówi Paweł Kwiatkowski, Sekretarz Generalny w grupie spółek Danone.

Dyrektor Tetra Pak podkreśla, że wszystkie materiały, z których zbudowany jest karton do płynnej żywności mlecznej (papier, aluminium i polietylen), nadają się do ponownego przetworzenia. - W Polsce z kartonów odzyskuje się w głównej mierze wysokiej jakości włókno celulozowe, które może być następnie wykorzystywane jeszcze wiele razy. Uzyskiwana jest także frakcja polimerowo-aluminiowa, który służy do produkcji wielu przedmiotów dla gospodarstwa domowego. Każdy komponent naszego zużytego opakowania stanowi wartościowy surowiec wtórny – podkreśla.

więcej informacji:

mleczna środa RSS ALERT    /    opakowania dla branży mleczarskiej RSS ALERT    /    Kinga Sieradzon RSS ALERT    /    Tetra Pak RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    Bartosz Grochal RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.