Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Z wizytą w Spomleku (galeria zdjęć)

Z okazji zbliżającego się jubileuszu 110-lecia spółdzielni w Radzyniu Podlaskim, zarząd SM Spomlek zaprosił do firmy przedstawicieli mediów. Obecny był także przedstawiciel naszej redakcji.

Mleczna środa: Z wizytą w Spomleku (galeria zdjęć)
mleczna środa
fot.PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 18-06-2019, 14:47

Wizyta zaczęła się od spotkania z kierownictwem firmy. - Kontynuujemy tradycje dawnej spółdzielczości. Staramy się dbać i budować relacje charakterystyczne dla spółdzielczości, czyli partnerskie firma udziałowcy – rolnicy i w naszym wypadku także pracownicy spółdzielni. Spółdzielczość do duża wartość, z czego jesteśmy dumni – powiedział na początku spotkania Edward Bajko, prezes SM Spomlek. Podkreślił, że spółdzielnia to coś więcej niż skup i przetwórstwo mleka. Jest społecznością – kiedyś lokalną, potem regionalną, a obecnie już niemal ogólnopolską – zatem musi wzmacniać więzi społeczne pomiędzy różnymi grupami członków – dostawców mleka i pracowników.

Prezes poruszył także wątek konsolidacji branży mleczarskiej. - Jest to zagadnienie wielokrotnie omawiane. Ja swój stosunek na przestrzeni ostatnich lat nieco złagodziłem. Uważam obecnie, że różnorodność, wynikająca z wielości firm mleczarskich jest dobra zarówno dla konsumentów, jak i rolników. Wielość uczestników rynku pobudza konkurencję, która jest niezbędnym warunkiem innowacyjności i kreatywności. Konsumenci dostają dzięki temu bogatą ofertę produktową w zróżnicowanej cenie, a rolnicy mogą uzyskiwać wyższe ceny za dostarczone mleko – wyjaśniał prezes Bajko.

Emilia Pożarowszczyk, kierownik ds. Marketingu i PR, podkreśliła, że sery długodojrzewające, z których Spomlek jest szczególnie dumny, są ręcznie pielęgnowane. - Nie każdą pracę można i trzeba zautomatyzować. Nasze sery są ręcznie pielęgnowane i dzięki temu inne. Podkreślamy, że dla nas ważna jest nie tylko sprzedaż, ale staramy się tworzyć pewną kulturę jedzenia. Dlatego współpracujemy z HoReCa, z szefami kuchni – mówiła Emilia Pożarowszczyk.

Z kolei Paweł Gaca, wiceprezes Spomleku, podkreślił fakt, że obecnie segment HoReCa już nie konkuruje ceną. - Systematycznie zwiększa się liczba Polaków jedzących poza domem. Rosnąca konkurencja sprawiła, że HoReCa przyciąga nowych klientów nie ceną, ale jakością doznań. Dlatego potrzebuje właściwych produktów, co przekłada się na rosnącą koniunkturę dla producentów wyrobów premium – mówił wiceprezes Gaca.

Edward Bajko omówił także bieżącą sytuację firmy. Spomlek zatrudnia teraz we wszystkich oddziałach około 750 pracowników na stałe oraz kilkadziesiąt osób z agencji pracy tymczasowej. - Przychody Spomleku w ubiegłym roku wyniosły 550 milionów złotych. Teraz sytuacja w branży jest w miarę stabilna, a ceny są na przyzwoitym poziomie – zarówno te płacone rolnikom za mleko, jak ceny dla konsumentów. Mogę śmiało powiedzieć, że towar jest warty ceny, jaką trzeba za niego zapłacić – uważa prezes Bajko.

więcej informacji:

Spomlek RSS ALERT    /    Edward Bajko RSS ALERT    /    Aneta Mostowiec RSS ALERT    /    Wojciech Styś RSS ALERT    /    sery długodojrzewające RSS ALERT    /    sery dojrzewające RSS ALERT    /    mleczna środa RSS ALERT    /    Emilia Pożarowszczyk RSS ALERT    /    Paweł Gaca RSS ALERT    /    Jarosław Walczyk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.193.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.