Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Zbliża się debata „Filary sukcesu polskiej branży mleczarskiej”

Jak co roku podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu, odbędzie się debata w całości poświęcona branży mleczarskiej. Zaproszeni goście będą się zastanawiać jakie są podstawowe filary sukcesu polskiej branży mleczarskiej oraz z jakimi wyzwaniami musi się zmierzyć w przyszłości.

Mleczna środa: Zbliża się debata „Filary sukcesu polskiej branży mleczarskiej”
mleczna środa
fot.PTWP

Polskie mleczarstwo to dziś około 150 firm skupujących i przerabiających mleko, spośród których wyłania się grupa 20-30 silnych liderów. Podczas debaty uczestnicy będą starali się odpowiedzieć na pytanie, jakie segmenty na rynku wewnętrznym można jeszcze rozwijać – jakie są zmieniające się gusta konsumentów, jakie trendy możemy zaobserwować na rynkach zachodnich, jakie są mody i do czego namawiają influenserzy. Ważnym zagadnieniem będzie jak branża i środowiska naukowe maja odpowiedzieć na rosnące znaczenie mody na weganizm, która m.in. wyklucza z diety produkty nabiałowe.

Kolejnym zagadnieniem będzie wprowadzanie nowości na rynek. Zaproszeni goście będą rozmawiali jak wprowadzać nowości i przekonać do nich konserwatywnych konsumentów. Czy bardziej należy stawiać na media społecznościowe czy tradycyjne kanały informacji jak telewizja. Jakie komunikaty są bardziej przekonujące – czy odwołujące się do siły marki, rozsądku czyli przywołania badań nt. zdrowotnych właściwości mleka a może przyjemności z jego smakowania w rozmaitej formie.

Produkcja mleka krowiego w Polsce w 2018 r. wyniosła 13767,8 mln litrów i była o 3,5 proc. wyższa od uzyskanej w 2017 r. wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Tymczasem Polak zjada średnio w postaci przetworów ok. 225 litrów mleka rocznie. Z tych danych jasno wynika, że polskie mleczarnie muszą wyeksportować ponad trzecią część produkcji. W I kwartale br. eksport artykułów mleczarskich wzrósł o 3,3 proc. do 1,13 mld l w przeliczeniu na mleko surowe. Najbardziej zwiększył się eksport mleka w proszku - o 40,2 proc. Większy niż w I kwartale 2018 r. był także eksport jogurtów i innych napojów mlecznych, mleka płynnego i śmietany - o 13,6-14,3 proc. Znacząco wzrosła sprzedaż lodów - o 36,1 proc. Spadł natomiast eksport masła - o 28,2 proc. Jak podaje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, wpływy ze sprzedaży przetworów mlecznych wzrosły o 4,9 proc. do 559,1 mln euro, o czym zadecydowały wyższe niż przed rokiem ceny uzyskiwane w eksporcie mleka w proszku i suszonej serwatki, a także masła, serów i twarogów oraz lodów. Temu tematowi będzie poświęcony kolejne zagadnienie podczas debaty. Rozmówcy będą się zastanawiali gdzie szukać nowych rynków zbytu - jakie produkty są wysyłane do najludniejszego kraju świata, a jakie w inne regiony. Będziemy starali się odpowiedzieć na pytanie jak przekonać do polskich wyrobów nowych kontrahentów z Afryki, Bliskiego Wschodu, czy obu Ameryk.

więcej informacji:

mleczarstwo RSS ALERT    /    mleczna środa RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich RSS ALERT    /    rynek mleczarski RSS ALERT    /    rynek mleka 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.120.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.