REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Mleko pasteryzowane wybierają osoby młodsze

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-08-2010, 10:28
Mleko pasteryzowane wybierają osoby młodsze

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że wzrasta udział w konsumpcji mleka pasteryzowanego wśród osób do 30 roku życia (38,3 proc.), zaś najniższy udział mają osoby w wieku powyżej 51 lat (11,7 proc.).

REKLAMA

W raporcie można przeczytać m.in., że mleko pasteryzowane przynajmniej raz zostało zakupione przez 56,5% konsumentów, za to nie ma problemu z dostępnością tego produktu na rynku. Największy wśród respondentów jest odsetek kupujących mleko raz w tygodniu (40,9%) oraz 2-3 razy w tygodniu (31,5%). Konsumpcje tego mleka deklaruje 66,6% kobiet i 33,4% mężczyzn.

W IV kwartale 2009 roku łączny udział hipermarketów, supermarketów i sklepów dyskontowych w strukturze rynku detalicznego mleka pasteryzowanego wyniósł 44,1%. Wzrost znaczenia placówek nowoczesnej dystrybucji jest szczególnie widoczny we wzroście udziału marek handlowych. Wzrosło również znaczenie sklepów dyskontowych - szczególnie sklepów sieci „Biedronka". Wzrost znaczenia marek handlowych jest następstwem - z jednej strony - korzystnych dla konsumenta relacji cenowych, z drugiej zaś - wzrostu liczby placówek nowoczesnej dystrybucji i ich działań w kierunku pozyskania nowych klientów. W dalszym ciągu najpopularniejszym miejscem kupowania mleka pasteryzowanego jest sklep spożywczy, gdzie zakupów dokonuje prawie 48% konsumentów.

Największy odsetek kupujących posiada wykształcenie średnie (41,2%) oraz dość wysoki dochód 1000-2500 na jednego członka rodziny.

Najbardziej preferowania zawartość tłuszczu w mleku pasteryzowanym to 2,0%. Wskazało na nią 47,3% konsumentów. Najmniej zwolenników ma mleko 3,6% tłuszczu. W strukturze rynku według wielkości opakowania największy udział posiada w opakowanie o wielkości 1 litra (84,0%). Jednakże zauważyć należy wzrost znaczenia opakowań mniejszych 0,5 litra oraz większych (powyżej 1 litra).

Najpopularniejszym rodzajem opakowania dla mleka pasteryzowanego jest karton, na który wskazuje 48,9% konsumentów. Coraz mniejszy udział w rynku mają worki foliowe (20,8%). Zwiększa za to swój udział plastikowa butelka (21,4%).

Coraz więcej konsumentów potrafi wymienić nazwę producenta mleka pasteryzowanego 86,6%.
Najwyższą spontaniczną znajomość uzyskała SM Mlekovita (29,%). Na drugim miejscu uplasowała się SM Mlekpol - mleko tej firmy rozpoznaje 21,8%, na trzecim miejscu znalazła się spółdzielnia z Łowicza 10,1%.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH