REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Mleko pasteryzowane wybierają osoby młodsze

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-08-2010, 10:28
Mleko pasteryzowane wybierają osoby młodsze

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że wzrasta udział w konsumpcji mleka pasteryzowanego wśród osób do 30 roku życia (38,3 proc.), zaś najniższy udział mają osoby w wieku powyżej 51 lat (11,7 proc.).

REKLAMA

W raporcie można przeczytać m.in., że mleko pasteryzowane przynajmniej raz zostało zakupione przez 56,5% konsumentów, za to nie ma problemu z dostępnością tego produktu na rynku. Największy wśród respondentów jest odsetek kupujących mleko raz w tygodniu (40,9%) oraz 2-3 razy w tygodniu (31,5%). Konsumpcje tego mleka deklaruje 66,6% kobiet i 33,4% mężczyzn.

W IV kwartale 2009 roku łączny udział hipermarketów, supermarketów i sklepów dyskontowych w strukturze rynku detalicznego mleka pasteryzowanego wyniósł 44,1%. Wzrost znaczenia placówek nowoczesnej dystrybucji jest szczególnie widoczny we wzroście udziału marek handlowych. Wzrosło również znaczenie sklepów dyskontowych - szczególnie sklepów sieci „Biedronka". Wzrost znaczenia marek handlowych jest następstwem - z jednej strony - korzystnych dla konsumenta relacji cenowych, z drugiej zaś - wzrostu liczby placówek nowoczesnej dystrybucji i ich działań w kierunku pozyskania nowych klientów. W dalszym ciągu najpopularniejszym miejscem kupowania mleka pasteryzowanego jest sklep spożywczy, gdzie zakupów dokonuje prawie 48% konsumentów.

Największy odsetek kupujących posiada wykształcenie średnie (41,2%) oraz dość wysoki dochód 1000-2500 na jednego członka rodziny.

Najbardziej preferowania zawartość tłuszczu w mleku pasteryzowanym to 2,0%. Wskazało na nią 47,3% konsumentów. Najmniej zwolenników ma mleko 3,6% tłuszczu. W strukturze rynku według wielkości opakowania największy udział posiada w opakowanie o wielkości 1 litra (84,0%). Jednakże zauważyć należy wzrost znaczenia opakowań mniejszych 0,5 litra oraz większych (powyżej 1 litra).

Najpopularniejszym rodzajem opakowania dla mleka pasteryzowanego jest karton, na który wskazuje 48,9% konsumentów. Coraz mniejszy udział w rynku mają worki foliowe (20,8%). Zwiększa za to swój udział plastikowa butelka (21,4%).

Coraz więcej konsumentów potrafi wymienić nazwę producenta mleka pasteryzowanego 86,6%.
Najwyższą spontaniczną znajomość uzyskała SM Mlekovita (29,%). Na drugim miejscu uplasowała się SM Mlekpol - mleko tej firmy rozpoznaje 21,8%, na trzecim miejscu znalazła się spółdzielnia z Łowicza 10,1%.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH