Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mleko UHT najczęściej kupują kobiety z miast

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-07-2010, 10:23
Mleko UHT najczęściej kupują kobiety z miast

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że po mleko UHT sięga z różną częstotliwością prawie 75 proc. osób. Konsumentami mleka spożywczego w prawie 68 proc. są kobiety, zaś 32 proc. osób sięgających po mleko UHT to mężczyźni.

W zależności od miejsca zakupu największa grupa konsumentów mleka UHT występuje w miastach - prawie 68,5 proc.

Jak czytamy w Raporcie, mleko UHT przynajmniej raz w tygodniu - w IV kwartale 2009 roku - zostało zakupione przez 35,7 proc. konsumentów. Najmniejszy udział cechował konsumentów dokonujących zakupów mleka rzadziej niż razy w miesiącu (8 proc.)

Wpływ wieku na wielkość spożycia mleka przejawia się w fakcie, że najwyższy udział w strukturze konsumentów posiadają osoby w wieku poniżej 30 lat. Najmniej konsumentów mleka UHT odnotowano w grupie wiekowej powyżej 51 lat.

Największy udział w konsumpcji mleka UHT posiadają konsumenci z wykształceniem średnim, zaś najniższy udział cechuje konsumentów o wykształceniu podstawowym.

Jeżeli chodzi o dochód na jednego członka rodziny, to konsumpcja mleka pozostaje na stabilnym poziomie wśród bardzo szerokiej grupy konsumentów o dochodach od 400 do 2500 złotych.

Pod względem struktury kanałów dystrybucji na rynku mleka UHT obserwuje się systematyczny wzrost udziału placówek nowoczesnej dystrybucji. W IV kwartale 2009 roku łączny udział hipermarketów, supermarketów i sklepów dyskontowych w strukturze rynku detalicznego mleka UHT wyniósł 61 proc. (w 2008 roku - 58 proc.).

Mleko UHT jest produktem ogólnie dostępnym w sklepach. Średnie spożycie mleka jest ściśle uzależnione od wieku i wykształcenia osoby podejmującej w gospodarstwie domowym decyzje zakupu, a także dochodów konsumentów.

Raport „Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" powstał na podstawie badań konsumenckich w zakresie portfela zakupów produktów mleczarskich w wybranych rejonach Polski na próbie 1000 respondentów. Dane uzyskiwane są na podstawie wywiadów indywidualnych przez ankieterów. Wykorzystane w tym raporcie informacje dotyczą struktury zakupów w zakresie gatunków, smaków i producentów.

Projekt ten został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleczarstwa. Wykonawcą raportu jest Polskie Towarzystwo Technologów Żywności na zlecenie KZSM.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH