Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Mlekpol dominuje w eksporcie mleka w proszku do Chin

Mlekpol eksportuje swoje wyroby do Chin od wielu lat. - Dużym powodzeniem na chińskim rynku cieszą się proszki mleczne. W 2015 roku 89 proc. importu z Polski stanowił proszek mleczny z Mlekpol-u – mówi Lech Karendys, dyrektor Wydziału Handlu SM Mlekpol.

Mlekpol dominuje w eksporcie mleka w proszku do Chin
Lech Karendys /fot.żelaznastudio

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 04-07-2016, 13:51

Zaznacza, że Chińczycy polubili także mleko UHT. - Jest jednym z najpopularniejszych w Chinach. W kawiarniach możemy zobaczyć podawane do kawy Łaciate czy ostatni mleczny hit SM MLEKPOL, czyli Milatte. Stworzyliśmy także dwie marki specjalnie na tamtejszy rynek. Pracujemy nad kolejnymi. Wprowadziliśmy również mleko w kartonikach o pojemności 200 ml. Na rynku Chińskim jest bardzo pożądane. Chińczycy najczęściej wybierają właśnie takie mleko dla dzieci. Nasze mleko sprzedawane jest w Chinach w handlu tradycyjnym, przez Platformę Internetową jak również w kanale Horeca – mówi Lech Karendys.

Podkreśla, że rynek chiński jest dynamiczny, chłonny, ale bardzo wymagający. Każdy chciał znaleźć tam swoją niszę szczególnie w czasie, kiedy w Europie są nadwyżki surowca po uwolnieniu kwot mlecznych. W tej chwili sytuacja stabilizuje się. - Największym dla nas problemem jest bezcłowy import do Chin z krajów Oceanii: Nowej Zelandii i Australii. Wraz z Chińskimi partnerami szukamy rozwiązania, choć nie jest to proste bo są to porozumienia rządowe, a nie handlowe. Zastanawiamy się nad utworzeniem stałego przedstawicielstwa Mlekpol-u w Chinach. W tej chwili mamy tam przedstawiciela handlowego. Rozważamy rozszerzenie działalności na miejscu - dodaje Lech Karendys.

- Wiemy o możliwości transportu pociągiem z Łodzi do Chin, jednak dla produktów mleczarskich nie jest to zbyt dobre rozwiązanie. Większość wyrobów mleczarskich sprzedaje się w południowo - wschodnich Chinach. Transport tam już nie jest taki prosty – zaznacza dyrektor Karendys. Dodaje, że Mlekpol nie korzystał z tego pociągu do tej pory. - Jeśli trakcja będzie się rozwijać i stworzy się droga pod nazwą: „Nowy jedwabny szlak” - to rozważymy nasz udział w tym przedsięwzięciu. – dodaje Lech Karendys.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol posiada 12 zakładów. Jest największą spółdzielnią mleczarską w Polsce. Co roku skupuje i przerabia ponad 1,5 mld litrów mleka, co stanowi ponad 14 proc. skupu surowca w kraju. Mleko odbiera od 14 tys. rolników, zatrudnia 2,3 tys. pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lech Karendys RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    Nowy Jedwabny Szlak RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich RSS ALERT    /    eksport produktĂłw mleczarskich do Chin RSS ALERT    /    eksport mleka do Chin RSS ALERT    /    eksport Mlekpolu RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • marketingowiec 2016-07-04 21:28:22
    Mlekpolowi brakuje agresywnego marketingu (reklamy). Wchodząc do prywatnego sklepu samoobsługowego podchodząc do chłodni nabiałowej Mlekpolu NIE WIDAĆ!!!! :( widać bakomę widać danona widać mlekovite a żebym w podświadomości nie pamiętał o łaciatym to bym go nie szukał bo go nie widać! musicie zacząć ostro działać aby rozpycha się w ladach chłodniczych waszych klientów! I to już bo zauważam że powoli oddajecie polski najważniejszy dla Was rynek. Zacznijcie szybciej wprowadząc nowości np ten deser maślankowy dlaczego go jeszcze nie ma w sklepach! Zacznijcie pozycjonować nową markę np białe lub ten mazurski smak bo kto miał poznać i pamiętać o łaciatym to już o nim nie zapomni chyba że sparzy się na jakości tego produktu a tu nie musi być wina producenta bo sam widziałem jak sklepy przechowują nabiał!!!! Może wypuścić nową markę? A przede wszystkim to zacznijcie obijać w głowach konsumentów logo mlekpolu!!! Przy każdej reklamie Waszych produktów powinna być w górnym rogu duże logo mlekplu i hasło \" mlekpol producent łaciatego\" bo o ile na podlasiu wszyscy wiedzą co to mlekpol i co produkuje tak na śląsku widzą co to masło i mleko zambrowskie a o mlekpolu nikt nie słyszał. :( Na południu kraju jak konsument podchodzi do lady chłodniczej i widzi duże \"M\" to jest 90% szans że swoją ręką tam sięgnie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.36.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.