Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mlekpol ponad połowę sprzedaje przez hurtownie

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-04-2016, 11:55
Mlekpol ponad połowę sprzedaje przez hurtownie
Lech Karendys /fot.żelaznastudio

Biorąc pod uwagę trzy hurtowe sieci handlowe jak Selgros, Makro i Euro Cash oraz hurt tradycyjny możemy procentowo określić, że SM MLEKPOL 51 proc. sprzedaży detalicznej kieruje właśnie do tego kanału dystrybucji - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Lech Karendys, Dyrektor Wydziału Handlu SM Mlekpol.

Pozostałą część swoich wyrobów Mlekpol sprzedaje do sieci super i hipermarketów oraz tzw. sklepów dyskontowych.

Zwraca uwagę na zjawisko agresywnej polityki zakupowej sieci handlowych. Jego zdaniem, najczęściej wynika z faktu konkurowania dystrybutorów między sobą o klienta. Wygrywa ten, który przyciągnie klienta, a najłatwiej przyciąga się przeważnie jak najniższą ceną. - Produkty mleczarskie są magnesem na klienta. Wyroby nabiałowe konsument kupuje prawie codziennie . W związku z tym dystrybutorzy –sklepy, zbyt agresywnie moim zdaniem, żądają obniżki cen u producentów. Niektórzy producenci chcąc za wszelką cenę sprzedać produkt lub utrzymać się na rynku zgadzają na ceny skrajnie niskie. Tak rusza lawina obniżek cen, a to nikomu nie jest potrzebne. Każdy musi sprzedać w cenie przynajmniej pokrywającej koszt wytworzenia, wtedy wolnorynkowa gospodarka ma szanse trwania w niezłej kondycji. To, co dzieje się teraz mimo wszystko jest zdrowsze dla rynku niż narzucona regulacja i w efekcie puste półki – mówi Lech Karendys.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol posiada 11 zakładów. Jest największą spółdzielnią mleczarską w Polsce. Co roku skupuje i przerabia ponad 1,5 mld litrów mleka, co stanowi ponad 14 proc. skupu surowca w kraju. Mleko odbiera od 14 tys. rolników, zatrudnia 2,3 tys. pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marko 28-04-2016, 11:25:
Grzegorzu, zachwycasz się tą konsolidacją. Myślisz, że jak będzie 4-5 skonsolidowanych podmiotów, to nie będą walczyły cena o półkę?A jeśli wygra konkurencja, to nagle trzeba będzie zwolnić wszystkich np. z jednego skonsolidowanego zakładu, bo nie będzie zbytu.NIestety znaczna część podmiotów będzie musiała upaść, ale przejęcie ich przez grupę zagwarantuje jedynie, że raczej pozostanie tam skup, ale produkcja i zatrudnienie niekoniecznie.
  • Grzegorz 22-04-2016, 06:15:
Dokładnie tak jak Pan mówi. Teraz byle gówno to podskakuje. Myśli że za wszelką cenę będziesz chciał z nim handlować i będziesz go błagać na kolanach aby brał od Ciebie. Dlatego potrzebna jest konsolidacja branży aby miec przewagę negocjacyjną. Małe mleczarnie a raczej ich prezesi tego nie kumają. Mlekpol powoli zyskuję taka przewagę i widać że trzyma się pewnych zasad czego nie można powiedzieć o Waszej konkurencji która psuje rynek i karmi owada własną krwią.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH