Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mniej niż połowa konsumentów nabiału kupuje ser typu Feta

  • Autor: RW, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-03-2011, 11:27
Mniej niż połowa konsumentów nabiału kupuje ser typu Feta

Z raportu Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych wynika, że grupa osób konsumujących sery typu Feta wyniosła 46,5 proc., a nie sięgało po produkty z tej kategorii 53,5 proc. badanych.

Największe segmenty konsumentów dokonywały zakupów rzadziej niż 2-3 razy w miesiącu (36,3 proc.). Po ten ser 2-3 razy w miesiącu sięga 35,6 proc. badanych a raz w tygodniu 21,8 proc. respondentów. 2-3 razy w tygodniu ser typu Feta spożywa łącznie 6,3 proc. konsumentów.

Ser typu Feta ze względu na brak tradycji spożycia i konserwatywne podejście do nowości spożywany jest głównie przez mieszkańców miasta 68,9 proc. Ten tym sera spożywa 31,1 proc. respondentów mieszkających na terenach wiejskich. Konsumentami serka typu Feta w ponad 72 proc. są kobiety, niecałe 28 proc. osób sięgających po ten typ sera to mężczyźni.

Wpływ wieku na wielkość spożycia sera typu Feta przejawia się w fakcie, że najwyższy udział w strukturze konsumentów posiadają osoby w wieku do 30 lat (38 proc.) oraz w przedziale 31 - 40 lat 30,4 proc. respondentów. Najmniej konsumentów mleka odnotowano w grupach wiekowych 41-50 lata i powyżej 51 lat. Liczba konsumentów tego produktu maleje w wiekiem konsumenta.

Analiza końcowych ogniw dystrybucji serów typu Feta na rynku detalicznym wskazuje, iż najczęstszym miejscem dokonywania zakupów są kanały nowoczesnej dystrybucji, czyli supermarkety, hipermarkety. Ich łączny udział wyniósł 62,2 proc.

Wśród konsumentów najwyższą spontaniczną znajomością sera typu Feta ma lider na tym rynku: Mlekovita: 82,9 proc. respondentów, następnie Arla 6,9 proc. badanych. Następni producenci wskazują znacznie mniejszą spontaniczną znajomość konsumentów (poniżej 5 proc.). Wśród respondentów prawie 73,1 proc. twierdziła, że zna choć jednego producenta sera typu feta.

Wśród konsumentów najwyższą spontaniczną znajomość miała marka Favita (39 proc.) oraz Apetina 36,6 proc. wskazań. Najważniejszymi czynnikami wyboru sera typu Feta okazały się: smak (62,3 proc.), cena (9,1 proc.) oraz polecenie przez znajomych (7,0 proc.).

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Krystyna 07-03-2011, 11:39:
Najlepszy serek typu Feta produkuje Spółdzielnia Mleczarska w Skarszewach. Raz spróbowałam i stwierdziłam , że smakowo oraz pod względem wartościowym to najlepszy ser na rynku.
  • duże F to przez szacunek? 04-03-2011, 12:14:
ortografia

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH