Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Moda na pasze bez GMO to strzał do własnej bramki

Jest dużo chwytów marketingowych - obecnie mamy modę na przechodzenie na mleko bez paszy GMO. Moim zdaniem, sami mleczarze sami strzelili sobie gola, gdyż jak wszyscy wiedzą w mleku nie ma GMO – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Tadeusz Proczek, prezes OSM w Grodzisku Mazowieckim.

Moda na pasze bez GMO to strzał do własnej bramki
Tadeusz Proczek /fot. PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 26-02-2018, 12:26

- Mamy tę świadomość, że rolnicy, aby pozyskać lepszej wartości pasze kupują dodatkowe komponenty na bazie białka sojowego, które jest głównie białkiem soi genetycznie modyfikowanej. W związku z tym, mamy pewnego rodzaju problem. Jeżeli w mleku nie stwierdzamy GMO, to jeśli pasze – w większości przypadków mają dodatek białka sojowego. Natomiast całe zamieszanie wokół pasz z GMO, spowodowało to, że mówi się produkt bez GMO. Tymczasem chcę jasno powiedzieć, że pasza GMO nie przechodzi do mleka. W mleku nie ma GMO – nawet, jeśli jest ono w paszy, to żadne badania nie wykażą, że jakieś pozostałości GMO są w mleku – podkreśla prezes Proczek.

W jego opinii, nie chodzi tylko o mleko, ale o cały łańcuch żywieniowy. - Rolnicy argumentują, że mogą stosować białko sojowe genetycznie nie modyfikowane, ale jest ono droższe. W tej sytuacji chcą otrzymywać wyższą cenę za surowiec. W związku z tym jest to niepotrzebne zamieszanie wywołane przez samą branżę. Co gorsza, teraz sieci handlowe także chcą produkty bez GMO, ale nie są chętne aby płacić za nie więcej – podkreśla prezes OSM Grodzisk Mazowiecki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tadeusz Proczek RSS ALERT    /    OSM Grodzisk Mazowiecki RSS ALERT    /    pasze bez GMO RSS ALERT    /    GMO RSS ALERT    /    GMO w paszach RSS ALERT    /    mleko bez GMO RSS ALERT

KOMENTARZE (8)

  • edcxsw 2018-02-26 16:11:56
    Do dzików też GMO nie przechodzi z kukurydzy, a mioty mają 2 lub niekiedy 3x w roku, a miały raz. No i jak tu wytłumaczyć zachwianie bądź, co bądź ssaków? Od obfitości białka można co najwyżej przytyć(no i wyrośnięte to te dziki są), ale żeby im hormony szalały, to już jest coś nie tak.
  • gość 2018-02-26 19:06:30
    Prezes niech się zajmie kierowaniem mleczarnia a nie wypowiadaniem o Paszach skoro nie ma o tym pojęcia. Skoro można to zrobić to trzeba robić a nie biadolić że to strzał do własnej bramki. Skoro taki mądry to niech zatrzyma ekspansję zagranicznych sieci handlowych i spekulację w sektorze produktów mlecznych
  • Hodowca 2018-02-26 20:35:03
    Ciekawe czy choć połowa konsumentów wie, co to jest GMO...? Nie można stawiać znaku równości miedzy żywnością ekologiczną, czy bio, a bez gmo; ale ludzie są głupi i na każdy zielony znaczek na reagują jak na zbawienie od chorób...
  • PROFESOR 2018-02-27 05:47:52
    DO GOŚĆ !!!!!!!!!!!! --- JAK SIĘ NIE ZNASZ!!!!! -- TO SIĘ NIE WYPOWIADAJ,CHYBA ŻE LOBBUJESZ \" BEZ GMO \" -- PAN PREZES POWIEDZIAŁ PRAWDĘ ! A CIEBIE ODSYŁAM DO LEKTURY !!- GENETYKI ROŚLIN.
  • LWL. 2018-02-27 10:08:15
    Mleko bez GMO to chwyt marketingowy w stosunku do klientów poszukujących zdrowych produktów, bez żadnej wartości dodanej. Za to droższy do wytworzenia przez rolników. Stwarza gorszą sytuację na wsi bez podniesienia wartości zdrowego odżywiania.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.201.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.