Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na hiszpański rynek trafiło mleko zwane potocznie “mlekiem feministek”

  • Autor: PAP
  • Data: 11-01-2017, 20:26
Na hiszpański rynek trafiło mleko zwane potocznie “mlekiem feministek”
Fot. shutterstock

Kobiety zrzeszone w stowarzyszeniu pracownic sektora mleczarskiego z hiszpańskiego regionu Galicji wprowadziły na rynek produkt zwany potocznie “mlekiem feministek”. Nowość służy zwróceniu uwagi na niskie zarobki i trud kobiet zatrudnionych w branży nabiałowej.

Jedną z inicjatorek oryginalnej formy zwrócenia uwagi na trudną sytuację finansową galicyjskich pracownic jest Begona Pardellas. Hiszpanka z miasteczka Guntin przyznaje, że sukcesem było już samo porozumienie się licznego grona pań z branży mleczarskiej w sprawie mleka. Wylansowany produkt jest niczym "subtelne żądanie uczciwych opłat za mleko w skupach".

Mleko kobiet z Galicji, oferowane pod nazwą "Rural Muller" służy przede wszystkim zwróceniu uwagi na liczną reprezentację kobiet w sektorze producentów nabiału w hiszpańskiej Galicji. Dotychczas kojarzono je tylko z Federacją Stowarzyszeń Kobiet Wiejskich Galicji (Fademur), określając też uszczypliwie "mleczarskimi feministkami".

Jak ujawniła Begona Pardellas, pierwsze sztuki mleka oferowane są już w plastikowych butelkach w mieście Lugo i jego okolicach. Lada dzień powinna pojawić się też wersja w kartonowych opakowaniach, a towar poszerzyć obszar swego występowania.

"Prowadzimy negocjacje z kilkoma dystrybutorami i mamy nadzieję, że jeszcze przed nadejściem wiosny Rural Muller pojawi się w sprzedaży w sieciach supermarketów" - dodała Pardellas, zaznaczając, że mleko powinno zawojować rynek swoją niską ceną.

Władze Fademur, który jest właścicielem "mleka feministek", wyjaśniają, że nowy produkt ma poprzez upowszechnianie się w Hiszpanii zwrócić uwagę na kilka kwestii, w tym niską opłacalność pracy w sektorze mleczarskim.

Rosa Arcos, szefowa Fademur, wskazała, że wiele samotnie zarządzających gospodarstwami rolnymi Hiszpanek musi dziś sprzedawać mleko po cenie 22 centów za litr, podczas gdy przepisy przewidują, że wartością minimalną jest kwota 31 centów.

Arcos stwierdziła, ze nowe mleko będzie pośrednio zwracać uwagę konsumentów zarówno na trudną sytuację mleczarek, jak i na fakt, że po rozpoczęciu kryzysu w 2007 r. wielu galicyjskich mężczyzn musiało porzucić branżę, aby utrzymać rodziny. Często jedynym wyjściem była emigracja zarobkowa.

"Wiele gospodarstw hodowlanych w Galicji spoczywa dziś na barkach kobiet. Dzięki marce Rural Muller chcemy też zwrócić uwagę klientów na trudną sytuację naszego regionu" - dodała Arcos. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
Actimel z zimową loterią NASTĘPNY ARTYKUŁ

Actimel z zimową loterią

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 078) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH